رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: هزینه‌های تحصیلی دانش آموزان معلول 4 تا 5 برابر دانش آموزان عادی است و در این مسیر خیرین نقش اساسی دارند.

سلامت نیوز: رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: هزینه‌های تحصیلی دانش آموزان معلول 4 تا 5 برابر دانش آموزان عادی است و در این مسیر خیرین نقش اساسی دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مجید قدمی در هفتمین همایش شکوه همدلی در شهرک سلیمی تبریز، اظهار کرد: عدالت آموزشی زیر مجموعه عدالت اجتماعی است و موظفیم زمینه تحصیل دانش آموزان معلول را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: برای هر کودک ناشنوا در نظام آموزشی رقم 150 میلیون تومان در طول 12 سال تحصیل هزینه می شود، که اگر کمک های خیرین از مدارس استثنایی نباشد، مسلما تامین هزینه‌های این دانش آموزان با مشکل مواجه خواهد بود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش استثنایی پرهزینه است، گفت: براساس محاسبات 150 میلیارد تومان برای مدارس استثنایی در اشکال مختلف هزینه می شود که نیازمند تامین تجهیزات توانبخشی و کمک آموزشی توسط خیرین است.

قدمی ادامه داد: هزینه سرویس ایاب و ذهاب این دانش آموزان در سال، 30 میلیارد تومان برآورد شده است که 25 میلیارد تومان آن، توسط مردم و خیرین تامین می شود و فقط 5 میلیارد تومان توسط دولت پرداخت می شود.

حجت الاسلام شریفی، رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با قدردانی از حضور خیران در تامین مایحتاج تحصیل دانش آموزان استثنایی گفت: شرکت در کارهای خیر، عشق و ودیعه الهی است، و کسانی که اموال خود را در راه خدا انفاق می کنند، خداوند برکت را به زندگی آنها می آورد.

پاشایی مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز در این همایش با ارائه آماری از دانش آموزان استثنایی در استان گفت: تعداد 3594 دانش آموز دختر و پسر در 109 مدرسه استثنایی استان مشغول تحصیل هستند.

براساس این گزارش، هفتمین همایش شکوه همدلی با محور تامین تجهیزات کمک آموزشی و تجهیزات توانبخشی دانش آموزان استثنایی توسط خیرین برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha