عضو کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر اختصاص بیشترین سهم افزایش بودجه به وزارت بهداشت در بودجه ۹۴ گفت: وزارت بهداشت با اجرای طرح تحول نظام سلامت نیازمند منابع مالی بیشتری نیز هست که امیدواریم این قسمت از سوی دولت در بودجه پیش بینی شود.

رشد ۷۰ درصدی بودجه سلامت در بودجه ۹۴

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر اختصاص بیشترین سهم افزایش بودجه به وزارت بهداشت در بودجه ۹۴ گفت: وزارت بهداشت با اجرای طرح تحول نظام سلامت نیازمند منابع مالی بیشتری نیز هست که امیدواریم این قسمت از سوی دولت در بودجه پیش بینی شود.

سیامک مره صدق در گفت‌وگو با آنا در مورد برنامه بودجه وزارت بهداشت در سال جاری یادآور شد: با توجه به درخواست وزیر بهداشت مبنی بر همراهی نمایندگان در لایحه بودجه سال 94 بیشترین میزان افزایش بودجه در مجلس به وزارت بهداشت اختصاص یافت به طوری که ردیف اول مختص وزارت بهداشت بود.

وی افزود: در لایحه طرح تنظیم مقررات مالی دولت حداکثر مساعدت ممکن از سوی مجلس و کمیسیون بهداشت در رابطه با افزایش بودجه وزارت بهداشت صورت گرفت. اختصاص دادن یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده و در نظر گرفتن ردیف خاص به عنوان مالیات بر مواد مضر در سلامت مردم از جمله مواردی بود که می‌تواند کمک شایانی به وضعیت بودجه وزارت بهداشت کند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به تعهداتی که وزارت بهداشت متقبل شده است با اجرای طرح تحول نظام سلامت حس می‌کنم وزارت بهداشت نیازمند منابع مالی بیشتری نیز هست که امیدواریم این قسمت از سوی دولت در بودجه پیش بینی شود.

مره صدق ادامه داد: امسال بیشترین سهم افزایش بودجه به وزارت بهداشت تعلق گرفت چون با اجرای طرح تحول نظام سلامت در طی 2 تا 3 سال اول اجرای این طرح وزارت بهداشت نیازهای مالی شدیدی خواهد داشت و در صورتی که این نیاز مالی تامین نشود این طرح با شکست روبرو می‌شود.

سهم 5 هزار میلیارد تومانی وزارت بهداشت از بودجه 94

به گزارش آنا، لایحه بودجه سال 94 نشان می‌دهد که بودجه 18 وزارتخانه دولت مشخص شده که بین ارقام پیشنهادی، بودجه وزارتخانه‌های بهداشت و ورزش و جوانان به ترتیب با 70.8 و 53.5 درصد رشد در صدر لیست دستگاه‌های دارای بیشترین سهم افزایش بودجه قرار گرفته‌اند.

در لایحه بودجه سال 94 کل کشور سهم وزارت بهداشت از کل بودجه بیش از 5 هزار میلیارد تومان پیشنهاد شده است. برهمین اساس بودجه عمومی کل وزارت بهداشت در لایحه 94 معادل 51.419.927 میلیارد ریال است که این رقم نسبت به بودجه پیشنهادی امسال 70.3 درصد رشد نشان می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha