مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر، از عدم گزارش موارد مشکوک و حاد از بیماری در میان زائران مستقر در مرز شلمچه خبر داد.

سلامت نیوز: مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر، از عدم گزارش موارد مشکوک و حاد از بیماری در میان زائران مستقر در مرز شلمچه خبر داد.

کامران سالمی امروز در گفت‌وگو با فارس در خرمشهر، اظهار کرد: پس از برگزاری جلسات هماهنگی با اداره‌های شهرستان و بررسی موضوع در شورای سلامت شهرستان و بنا به درخواست همکاری از ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی، شبکه بهداشت و درمان خرمشهر با توجه به حضور خیل عظیمی از مردم کشور در این شهرستان بر خود وظیفه دید برای تامین سلامت هم‌وطنان و زائران امام حسین (ع) به انجام وظیفه بپردازد.

وی مهمترین اقدامات شبکه بهداشت و درمان در راستای خدمات‌رسانی به زوار را برشمرد و افزود: از جمله اقدامات انجام‌شده توسط اداره بهداشت و درمان خرمشهر، استقرار دو کارشناس بهداشت محیط و دو کارشناس مبارزه با بیماری‌ها در مرز و پایانه مسافربری شلمچه و بازدید مستمر از تمام تکایا و هیئت‌های مستقر در شلمچه بوده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر اضافه کرد: ماموران ما همچنین به کلرسنجی مرتب و روزانه از تمام منابع تامین‌کننده آب مصرفی در شلمچه، نمونه‌برداری روزانه آب آشامیدنی در شلمچه و نمونه‌برداری از تمام تکایا که اقدام به عرضه غذای نذری میان زائران می‌کنند، می‌پردازند.

سالمی ادامه داد: علاوه بر نظارت مستمر بر وضعیت پسماند در شلمچه، کنترل موادغذایی که به صورت بسته‌بندی عرضه می‌شود نیز از نظر تاریخ تولید و انقضا، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی از اتخاذ تصمیمات پیشگیرانه برای ممانعت از انتقال بیماری در میان زائران خبر داد و عنوان کرد: اختصاص محل قرنطینه در پایانه مسافربری شلمچه و خروجی مرز شلمچه به‌منظور آگاه‌سازی، اطلاع‌رسانی، بیماریابی و انجام خدمات بهداشتی در قرنطینه مستقر در پایانه مسافری مرز زمینی در شلمچه، از دیگر اقدامات شبکه بهداشت و درمان در مدت اخیر است.

سالمی با اشاره به استقرار کادر پزشکی در این مرز، عنوان کرد: یک پزشک، یک پرستار و هشت تکنسین هر روز در این مکان حضور داشته و دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی نیز به اندازه کافی در اختیار آنها قرار داده شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر از احتمال افزودن دو دستگاه آمبولانس به آمبولانس‌های مستقر در شلمچه خبر داد و گفت: در حال حاضر سه دستگاه آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس در شلمچه مستقر است که با هدف ارائه خدمات درمانی، احتمال افزودن دو دستگاه آمبولانس وجود دارد که با این اقدام، تعداد کل خودروهای فوریت‌های پزشکی خرمشهر در شلمچه به پنج آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس خواهد رسید.

وی همچنین از عدم گزارش موارد مشکوک و حاد از بیماری در میان زائران مستقر در مرز شلمچه خبر داد و افزود: خوشبختانه اغلب موارد سرماخوردگی بوده و مراجعین به صورت سرپایی مورد درمان قرار گرفته‌اند.

سالمی در پایان عنوان کرد: برای عبور از مرز شلمچه در حد توان، تمهیداتی را فراهم کرده و امیدواریم بتوانیم خدمات خوب، ارزنده و در خور شأن را به زائران در این مرز ارائه دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha