چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵
کد خبر: 130743

مدیرکل دفتر آلودگی دریایی سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: تهیه استانداردهای لازم برای فعالیت‌های توسعه‌ای سواحل در دستور کار است.

سلامت نیوز: مدیرکل دفتر آلودگی دریایی سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: تهیه استانداردهای لازم برای فعالیت‌های توسعه‌ای سواحل در دستور کار است.

ضیاءالدین الماسی در گفت و گو با پانا، با اشاره به اهمیت برنامه های دفتر آلودگی دریایی سازمان محیط زیست در بخش سواحل اظهار داشت: یکی از اقداماتی که در حال انجام است توجه به برنامه پنجم توسعه در حوزه سواحل و آلودگی دریایی است که سعی می شود در برنامه ششم توسعه نیز برنامه ها را به سمت سواحل مد نظر قرار دهیم.
مدیرکل دفتر آلودگی دریایی سازمان حفاظت از محیط زیست ادامه داد: انتظار این است که خود را در بحث سواحل در توسعه عمرانی و فعالیت های توسعه ای آماده تر کنیم. آنچه در دستور کار است ساختن استانداردها و الگوهایی است که بتواند محیط زیست در کنار توسعه و همگام با آن باشد به طوری که برنامه ها بازدارنده توسعه نباشد.
وی اضافه کرد: آنچه که هم اکنون شروع کردیم تقویت نگاه علمی برای نظارت است تا هشدارهای لازم فرایند توسعه را در سواحل طی برنامه ششم توسعه مد نظر قرار گیرد.
الماسی در ادامه با اشاره به اینکه منابع مختلف آلاینده بر آلودگی دریای خزر اثرگذار هستند، افزود: آلودگی‌ های دریایی و سواحل منشاء مختلفی دارد که این امر در آلودگی آب دریا تأثیر می گذارد و این امر را در دریای خزر شاهدیم.
مدیرکل دفتر آلودگی دریایی سازمان حفاظت از محیط زیست تصریح کرد: فاضلاب ‌های خانگی، صنعتی، پساب ‌های کشاورزی و زباله‌ ها بیشترین سهم را در میزان آلودگی آب دریای خزر دارند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha