چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲

موضوع اسید پاشی اصفهان كل جامعه را درگیر این مساله غیر انسانی كرد اینكه تا هم اكنون مسببین اسیدپاشی اصفهان با وجود تاكید مسوولان عالی قضایی كشور متاسفانه باعث شده كه گمانه زنی های غیرواقعی از جایگاه اسید پاشان بین مردم تكرار شود.

سلامت نیوز: موضوع اسید پاشی اصفهان كل جامعه را درگیر این مساله غیر انسانی كرد اینكه تا هم اكنون مسببین اسیدپاشی اصفهان با وجود تاكید مسوولان عالی قضایی كشور متاسفانه باعث شده كه گمانه زنی های غیرواقعی از جایگاه اسید پاشان بین مردم تكرار شود.

به گزارش سلامت نیوز به  نقل از روزنامه اعتماد، مردم حق دارند بپرسند چرا و چگونه در شهری مانند اصفهان كه اتفاقا پنجره جهانی و ویترین جهانگردی كشورمان است و درست زمانی كه می رود وضع رفت و آمد جهانگردان به كشور سروسامانی بگیرد و از آثار روبه تصاعد ورود جهانگردان به ایران خصوصا اصفهان یاد می شود داستان اسید پاشی امنیت مهم ترین شهر فرهنگی، تاریخی كشور را نشانه می رود. پرسش واقعی این است با توجه به حساسیت موضوع و مهم تر از همه دستور ریاست محترم قوه قضاییه و حتی مسافرت معاون اول و سخنگوی قوه قضاییه به این شهر، علت عدم دستگیری متهم یا متهمان را چگونه می توان توجیه كرد؟

بعد از اسید پاشی های اصفهان دو حادثه دیگر در دوسوی كشور به وقوع پیوست: نخست برخوردی كه با زنان و دختران در شهر جهرم صورت گرفت و چند روزی فضای این شهر را در التهاب فرو برد و چون دختران جوان خصوصا دانشجویان را نشانه گرفته بودند فضای آموزشی شهر جهرم می رفت كه تب آلود شود كه خوشبختانه عامل و عاملین حادثه دستگیرشدند. صرف نظر از جایگاه و موقعیت عامل حمله شهر جهرم به دختران و زنان سرعت عمل نیروهای انتظامی و امنیتی این شهر مثال زدنی شد و تصریح مسوولان امنیتی این شهر كه بر فضای امنیتی شهر احاطه كامل دارند این پرسش را به وجود آورد مگر مسوولان امنیتی، انتظامی اصفهان بر فضای امنیتی شهر احاطه ندارند؟

حادثه بعدی برمی گردد به اسید پاشی مورخه ٩/٩/٩٣ تهران كه یكی از مسوولان بیمارستانی در تهران توسط موتور سواری مورد حمله قرار می گیرد هنوز خبر به درستی در رسانه ها منعكس نشده بود كه خوشبختانه خبر از دستگیری مسببین داده شد، سرعت عمل مسوولان امنیتی انتظامی شهر جهرم و سرعت عمل مسوولان امنیتی انتظامی تهران در مقابل عدم شناسایی مسببین اسید پاشی های اصفهان نوعی دوگانگی را به وجود آورده است. امروز اكثردانشجویان حداقل از نگارنده سركلاس این پرسش را داشتند كه حق داریم گمانه زنی هایی كه شاید درست نباشند را نسبت به عاملین اسیدپاشی های تهران داشته باشیم و براین باور باشیم كه اگر مسوولان امنیتی انتظامی اراده كنند با توجه به اشراف كامل این نیروها، قادرند به سرعت، حتی وقتی كه كمترین رد و نشانی از عامل یا عاملین جنایتی ندارند با توجه به اشراف و احاطه خود، عاملین را دستگیركنند چرا در مورد موضوع اصفهان چنین نمی كنند؟ در پاسخ دوستان دانشجو گفتم مساله یی شخصی نسبت به صاحب این قلم اتفاق افتاده كه با تاسف با وجود گذشت نزدیك به یك ماه كماكان نیروهای انتظامی و دادسرای شهرستان ساوه نتوانستند كمكی به اینجانب كنند و از شیوه بررسی پرونده امیدی هم به بازگشایی رمز حادثه ندارم.

داستان ازاین قرار است كه در شب بعد از ظهر عاشورا در حالی كه نگارنده و همسرم در مزرعه ام در ساوه بودیم عده یی سارق كه ظاهرا مسلح هم بودند با ورود به مزرعه و بستن دست و پای كارگران مقادیر معتنابهی پسته تولیدی امسال كه آماده حمل به بازاربود را به سرقت بردند. همان ساعات اولیه اطلاع رسانی شد، با اینكه وزن محموله قابل توجه است تا هم اكنون خبری از سارقان نیست كه هیچ، از شیوه بررسی پرونده هم امیدی به بازگشایی این سرقت سازمان یافته نمی رود. همه این موضوعات دلیل نمی شود كه زحمات پلیس را پاس نداریم اما هم نمی توان این واقعیت را كتمان كرد كه عدم سرعت عمل یا كوتاهی هم با تاسف مردم را وادار به قضاوت هایی می كند كه هم اكنون نسبت به اسید پاشی های اصفهان و جهرم و تهران دارند كه از قول معصوم است، نعمتان مجهولتان الصحت والامان. وقتی امنیت را همزاد صحت دانسته اند چرا صحت و سلامتی را به جامعه بازنگردانیم، وقتی می دانیم كه امكان كشف موضوعات در صورتی كه اراده یی باشد دور از دسترس نیست.
  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha