چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰
کد خبر: 130760

به گفته متخصصان سرطان پستان در مردان از جنبه‌هایی با این بیماری در زنان متفاوت است.

سلامت نیوز: به گفته متخصصان سرطان پستان در مردان از جنبه‌هایی با این بیماری در زنان متفاوت است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مطالعات نشان می‌دهد یکی از این تفاوت‌های مهم، اختلاف در شانس نجات زنان و مردان مبتلا به این سرطان است. در حالی که شانس زنده ماندن مردان مبتلا به این نوع سرطان بهبود یافته اما هنوز نسبت به روند درمان در زنان جایگاه پایین‌تری دارد.

«فاطیما کاردوسو»، مدیر بخش سرطان پستان مرکز سرطان «چامپالیمائود» در لیسبون پرتغال گفت: اگرچه با گذشت زمان در روند زنده ماندن مردان مبتلا به سرطان پستان بهبود چشمگیری مشاهده شده اما تشخیص این سرطان در مردان نسبت به زنان آنطور که باید مورد توجه و اهمیت قرار نمی‌گیرد.

به گفته کاردوسو این وضعیت به دلیل این است که سرطان پستان در مردان بیماری نادری است و در مورد بیولوژی آن و چگونگی بهترین روند درمان، اطلاعات کافی وجود ندارد. در بررسی جدید بیش از 1800 مرد مبتلا به سرطان سینه مورد مطالعه قرار گرفتند. این مردان در فاصله سال‌های 1990 تا 2010 به این بیماری مبتلا شده و تحت درمان قرار گرفته بودند.

متخصصان مشاهده کردند اگرچه 65 درصد سرطان هنگامی که تومورها بسیار کوچک بوده تشخیص داده شده اما تنها 4 درصد این مردان تحت عمل جراحی سینه قرار گرفته و در بیشتر آنان «ماستکتومی» انجام شده است.

به گزارش هلث‌دی‌نیوز، به گفته پزشکان مشکل از این امر نشات می‌گیرد که مردان اغلب دیرهنگام تحت درمان قرار می‌گیرند و شیوه درمانی مناسبی هم دریافت نمی‌کنند. برخی از مردان با مشاهده علائمی همچون برآمدگی در ناحیه پستان احتمال نمی‌دهند به این سرطان مبتلا شده باشند اما ضرورت دارد هر گونه تغییری در پوست این قسمت از بدن جدی گرفته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha