عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در مدیران شهری هیچ گونه استانداردی در مناسب سازی فضای شهری ببرا یمعلولان انجام نداده اند گفت: به اعتقاد بنده در 22 منطقه پایتخت فضا برای تردد معلولان فراهم نیست.

سلامت نیوز: عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در مدیران شهری هیچ گونه استانداردی در مناسب سازی فضای شهری ببرا یمعلولان انجام نداده اند گفت: به اعتقاد بنده در 22 منطقه پایتخت فضا برای تردد معلولان فراهم نیست.

علی صابری عضو شورای شهر تهران با اشاره به عملکرد شهرداری درباره معلولان در پایتخت گفت:طرحی به نام ستاد ملی مناسب سازی کشور با ریاست وزارت کشور و رئیس سازمان بهزیستی تشکیل شده که اولین جلسه آن در 15 مرداد 93 و دومین جلسه آن 20 آبان ماه گذشته برگزار شد. در این جلسات رسیدگی و رفع مشکلات معلولان به صورت کلان بحث و بررسی شد.

وی ادامه داد: در شهرداری هم ستادی با همین منظور تشکیل شده است در ستادی که شهرداری به منظور مناسب سازی شهر تهران تشکیل داده طر حی را با عنوان سنجش مناسب مناطق تهران از دکتر قالیباف خواستیم تا به شهرداران مناطق ابلاغ کند و بهترین منطقه از نظر مناسب سازی مشخص و شهردار آن منطقه شهردار نمونه اعلام شود.

صابری افزود: البته هدف ما از طرح این موضوع سنجش مناطق در خصوص ساماندهی و مناسب سازی برای معلولان و جانبازان است به اعتقاد بنده 22 منطقه تهران اصلا مناسب سازی نشده اند و هیچگونه استانداردی در آن رعایت نشده است.

وی با اشاره به راهکارهای موجود برای مناسب سازی معابر پایتخت برای معلولان ادامه داد: قرار بوده که شهرداری به ساختمان های که برای معلولان مناسب سازی نشده پایان کار ندهد ولی عملا این اتفاق نمی افتد بسیاری از ساختمان های عمومی در پایتخت وجود دارند که هیچگونه استانداردی برای معلولان ندارند و به راحتی پایان کار از شهرداری دریافت کرده اند .

صابری گفت: نکته حائز اهمیت این جاست که کسی به معلولان و مشکلات آنها فکر نمی کند و به همین دلیل به راحتی در این خصوص تخلف می کنند این موضوع در ذهن دوستان شهرداری و مدیران شهرداری پیوست نشده و اگر کاری برای معلولان انجام می دهند آن را به عنوان یک کار لوکس می بینند .

وی گفت: مناسب سازی معابر پایتخت یک حق شهروندی است نه حق عدد و رقمی که بعضی ها آنرا با عدد و رقم محاسبه می کنند .
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha