جلسه رسیدگی به اتهام مدیر خوراک کشور ساعت 10 روز 11 آذرماه جاری برگزار شد.

قانون گذار چه درمتن قانون بنویسد تامجاب به اعلام متخلفان پالمی شوید؟

سلامت نیوز: جلسه رسیدگی به اتهام مدیر خوراک کشور ساعت 10 روز 11 آذرماه جاری برگزار شد.

به گزارش سلامت نیوز، مصطفی ترک همدانی وکیل دادگستری در وبلاگ خود در خبرآنلاین نوشت: در آن جلسه به جز موضوع جرایم عدم نظارت درست و قصور در وظیفه از جمله پرونده افزودن پالم به شیر توسط کارخانجات لبنی ، به پرونده عرضه برنج مصنوعی در بازار و تولید خمیر مرغ نیز پرداخته شد.

هرچند وجود برنج مصنوعی دربازار توسط وی رد نشد و نمونه ای از آن نیز که ضمیمه پرونده بود به رویت ایشان رسید اما وی صدور مجوز برنج مصنوعی در داخل کشور را رد کرد اما مقرر گردید نمونه های جمع آوری شده در بازار برای کارشناسی ارجاع شوند.

ایشان همچنین مدعی کشف فساد در زمینه تولید خمیرمرغ بودند و اظهار می داشتند چون خمیرمرغ از ضایعات مرغ همچنین مرغ مادر و تخمگذار تولید می شود و از نظر بهداشتی ایراد دارد، شخصا  دستور توقف تولید داده ام اما دامپزشکی از این دستور تبعیت نکرده و خود را راسا مجاز به تولید چنین محصولی می دهد. هرچند اینجانب در آن  جلسه عرض کردم هر فراورده خوراکی که در بازار و یخچال مغازه ها یافت شود تحت نظارت شما قرار می گیرد ولو دامپزشکی نیز متخلف باشد ، وزارت بهداشت می باید نسبت به جمع آوری محصولات غیر بهداشتی اقدام نماید ، با این حال مقام محترم قضایی دستور احضار مدیران دامپزشکی را در این باره صادر کردند تا صحت و سقم ماجرا روشن شود.

اما یک نکته!

جناب مدیر خوراک کشور! شما در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا اسامی شرکت های لبنی متخلف در پرونده روغن پالم اعلام نشد، فرموده اید: ما چنین اختیاری نداریم که اسامی را منتشر کنیم. بلکه ، ما اسامی را به دستگاه های مسئول و قوه قضائیه اعلام کرده ایم و اگر صلاح باشد، اعلام می شود.

حال  به این قانون توجه بفرمایید: ماده 43 ‌قانون تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمانی ‌مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام ، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است به طور منظم اسامی کالاهای مجاز و غیر مجاز (‌خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و‌بهداشتی) را جهت اطلاع عموم به نحو مقتضی اعلام نماید.

و اینک یک پرسش: متن و واژه های این قانون کاملا روشن هست اما شما  دوست دارید قانون گذار چه چیزی در متن قانون بنویسد تا مجاب به اعلام نام متخلفان شوید؟!


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha