چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴
کد خبر: 130776

خیلی‌ها بامیه دوست ندارند و ترجیح می‌دهند آن را براحتی از سفره غذایی‌شان حذف کنند.

سلامت نیوز: خیلی‌ها بامیه دوست ندارند و ترجیح می‌دهند آن را براحتی از سفره غذایی‌شان حذف کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، خوراکی سبز و خوش بویی که پخت آن مهارت خاصی می‌خواهد. با این همه اگر بدانید این خوراکی کوچک چه تأثیراتی بر سلامت بدن، زیبایی پوست و مو می‌گذارد، مطمئناً آن را جزو برنامه غذایی هفتگی‌تان قرار می‌دهید! پس اگر کنجکاو شدید و می‌خواهید با خواص، کالری و شیوه مصرف بامیه بیشتر آشنا شوید بهتر است خواندن این مطلب را از دست ندهید. خوراکی نفیسی که خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها و سرطان‌ها را بیش از آنچه فکرش را بکنید، کاهش می‌دهد و سیستم ایمنی بدن را قوی می‌کند. بامیه بهترین داروی قند است، زیرا لوزالمعده را فعال می‌کند.

این خوراکی همچنین می‌تواند ناراحتی‌های روده و معده ازجمله زخم معده را درمان کند و درمان مناسبی برای مبتلایان به رماتیسم و آرتروز محسوب می‌شود.  بامیه سرشار از مواد مغذی باارزشی مانند ویتامین‌های A، C و گروه B ازجمله اسیدفولیک، 5B، 2B، 6B و عناصری ازقبیل منگنز، کبالت، کلسیم، فسفر، پتاسیم، فیبر و ماده لزج است بنابراین اثرات مثبت فراوانی بر سلامت انسان می‌گذارد. این گیاه همچنین از نظر اقتصادی ارزان و در دسترس همه افراد است.


متخصصان تغذیه معتقدند: ارزش غذایی بامیه خام در 100گرم تنها 25 کالری است، دو گرم فیبر دارد و یبوست را کاهش می‌دهد. 460 واحد ویتامین A دارد و از ابتلا به سرطان پیشگیری می‌کند. 130 میلی‌گرم ویتامین C دارد و از پیری زودرس جلوگیری می‌کند. 50 میلی‌گرم کلسیم دارد و ضدپوکی استخوان است. 256 میلی گرم پتاسیم دارد و ضد فشار خون است. از سوی دیگر بامیه انتخابی عالی برای دیابتی‌ها به شمار می‌رود چرا که فیبر موجود در بامیه به حفظ قندخون کمک می‌کند. همچنین سرعت جذب قند را کاهش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha