دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز حقوق بشر ۱۰ دسامبر ۲۰۱۴ برابر با ۱۹ آذر ما جاری، دولت‌ها را فرا خواند تا هر روزسال به تعهد خود نسبت به حفظ حقوق بشر احترام گذارند.

سلامت نیوز:دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز حقوق بشر ۱۰ دسامبر ۲۰۱۴ برابر با ۱۹ آذر ما جاری، دولت‌ها را فرا خواند تا هر روزسال به تعهد خود نسبت به حفظ حقوق بشر احترام گذارند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، متن کامل پیام بان کی مون به شرح زیر است:

در روز حقوق بشر ما بی پرده سخن می‌گوییم.

ما مسئولانی که حقوق هر فرد یا گروه را انکار می‌کنند، تقبیح می‌کنیم.

اعلام می‌کنیم حقوق بشر همواره برای همگی ما است، فارغ از اینکه هستیم و اهل کجاییم؛ بدون در نظر گرفتن طبقه اجتماعی، اعتقادات.این موضوعی مرتبط با عدالت فردی، ثبات اجتماعی و پیشرفت جهانی است.

سازمان ملل متحد از حقوق بشرحمایت می‌کند زیرا این رسالت غرور انگیز ما است و هنگامی که مردم از حقوق خود بهره‌مند می‌شوند، اقتصادها شکوفا گشته و کشورها در صلح به سر می‌برند.

نقض حقوق بشر فراتر از مصیبت‌های شخصی است و زنگ خطری برای هشدار در مورد احتمال بحران‌های بزرگتر محسوب می‌شود.

هدف ابتکار «جبهه حقوق بشر ملل متحد» توجه به آن هشدارها است. ما در پاسخ به نقض حقوق بشر متحد می‌شویم قبل از اینکه به سوی وحشی‌گری‌های بزرگ یا جنابات جنگی رو به انحطاط بگذارد.

هر کس می‌تواند تلاش علیه بی عدالتی، نابردباری و افراطی‌گری را به پیش ببرد.

اینجانب دولت‌ها را فرا می‌خوانم تا هر روزسال به تعهد خود نسبت به حفظ حقوق بشر احترام گذارند. اینجانب از مردم می‌خواهم دولت‌هایشان را به این سوق دهند تا مسئولیت‌پذیر باشند. به علاوه اینجانب خواستار حمایت‌های ویژه برای مدافعان حقوق بشر هستم که شجاعانه به هدف جمعی ما خدمت می‌کنند.

اجازه دهید به فریاد استثمار شده‌ها برسیم و از حق منزلت بشری برای همگان حمایت کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha