چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۵
کد خبر: 130808

11 مورد از این عوامل که باعث می شود که چربی های شکمتان آب نشود را برایتان آورده ایم .

سلامت نیوز: 11 مورد از این عوامل که باعث می شود که چربی های شکمتان آب نشود را برایتان آورده ایم .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سیمرغ،از بین بردن برآمدگی شکم و چربی های اضافی شکم در زیباتر شدن اندام و بالابردن اعتماد به نفس ، بسیار موثر می باشد . دلایل گوناگونی در به وجود آمدن این مشکل و عدم پاسخ مثبت در برابر تلاش های زیاد در کم کردن چربی های شکم وجود دارد که می توان از مشکلات اندامی و تمرینات نادرست ورزشی و نداشتن خواب کافی تا بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 و مقاومت به انسولین و برخی از انواع سرطان ها  نام برد . اگر انواع رژیم های غذایی و ورزش ها به کم کردن این چربی ها کمک نکند ،باید به مسائل دیگر پرداخت . 11 مورد از این عوامل که باعث می شود که چربی های شکمتان آب نشود را برایتان آورده ایم .

بالا بودن سن
همانطور که سن شما روز به روز بالاتر می رود ،تغییرات بدن و اضافه وزن های ناخواسته هم بیشتر می شود .این در مورد زنان و مردان هیچ تفاوتی ندارد و در هر دو با بالا رفتن سن ، متابولیسم بدن (سوخت و ساز بدن ) در مقابل کالری های جذب شده کاهش یافته و منجر به اضافه وزن در نقاط مختلف خواهد شد .در مورد زنان بعد از یائسگی این اضافه وزن بیشتر در ناحیه ی شکم می باشد  .مایکل جنسن دکتر واستاد کلینیک مایو در بخش غدد درون ریز می گوید :  در دوران یائسگی، تولید هورمون استروژن و پروژسترون کند شده و در همین حال، سطح تستوسترون پائین می آید . این تغییر در هورمون ها باعث می شود زنان دچار چربی شکم شوند .

اجرای درست کارهای روزانه
اجرای درست کارهای روزانه در بالا بردن تپش های قلبی و در پی آن کمک به کاهش وزن کمک بسیاری خواهد کرد .کارهای روزانه باید طوری انجام شوند که در ایجاد تپش های قلب به صورت یکنواخت و بالابردن ضربان قلب در ساعاتی از روز کمک کند .
دکتر کایشاپ متخصص غدد در کلینیک کلیولند می گوید :شما باید با توجه به وزنتان آموزش های لازم قلبی وعروقی را انجام دهید. تمرینات قدرتی باعث افزایش قسمت های عضلانی بدن و کمک به بالابردن روند سوخت و ساز بدن می شود .
کیت پاتون متخصص تغذیه در کلینیک کلیولند می گوید: کارهای عضلانی باعث می شود کالری بیشتری سوخته شود، و بنابراین به طور طبیعی سوزاندن کالری در طول روز به شما کمک میکند تا چربی کمتری را در بدن ذخیره کنید . پاتون 250 دقیقه با شدت متوسط ورزش یا 125 دقیقه با شدت بالا در هفته ورزش را توصیه می کند.

بیش از حد خوردن غذاهای کنسرو شده و آماده
پاتون می گوید : خوردن نان سفید، کلوچه ها و شیرینی ها ،چیبس و هم چنین قندهای تصفیه شده ای که در نوشیدنی های شیرین و دسرها وجود دارد باعث بالا رفتن التهابات بدن می شود . خوردن بیش از حد بسیاری از غذاهای فراوری شده و آماده مانع از توانایی بدن برای بالابردن و کمک به از بین بردن چربی های شکم خواهد شد . او می گوید: غذاهای طبیعی مانند میوه ها و سبزیجات و غلات سبوس دار سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند که خواص ضد التهابی دارند و بنابراین در مواقع ممکن باعث می شوند از زیاد شدن و تجمع چربی های  شکم جلوگیری شود .

خوردن غذاهای چرب
بدن در برابر بسیاری از چربی ها واکنش نشان نمی دهد و نهایتا این چربی ها در بدن ذخیره می شوند . پژوهش ها نشان داده است که ارتباط زیادی میان مصرف بالای چربی های اشباع شده (نوع گوشت و فراورده های لبنی) و بالا رفتن چربی بدن وجود دارد . پاتون می گوید: از سوی دیگر چربی های اشباع نشده (نوع روغن زیتون و آوکادو) و انواع خاصی از چربی های اشباع نشده (عمدتا امگا3، که در گردو، دانه آفتابگردان، و ماهی های چرب مثل ماهی قزل آلا) وجود دارد اثرات ضد التهابی در بدن داشته و اگر به صورت مناسب خورده شوند به سلامت بدن کمک خواهند کرد .
پاتون هشدار می دهد که خوردن بیش از حد چربی باعث می شود کالری بدن هم افزایش یافته و منجر به افزایش وزن و در پی آن چربی ذخیره شده در بدن و مخصوصا در ناحیه ی شکم شود .

تمرینات شما به اندازه ی کافی مفید نمی باشند
از بین بردن چربی های شکم رابطه ای مستقیم با روند ورزش کردن و شدت آن دارد . در یک مطالعه منتشر شده در مجله طب و علوم و ورزش این نتیجه حاصل شده است که افرادی که در تکمیل رژیم غذایی از تمریناتی با شدت بالا هم بهره می گیرند ،سریع تر و راحت ترمی توانند چربی های اضافه ی خود را کم کنند . در واقع کم بودن شدت تمرینات هیچ تغییر قابل توجهی در کاهش وزن به وجود نخواهد آورد .
پاتون می گوید: شما نیاز به ورزش با شدت بالا و روی سطوح شیب دار دارید چرا که هدف نهایی سوزاندن کالری بیشتر و در پی آن آب کردن چربی های اضافه می باشد.
جیل ناتالی، مربی ورزشی در کالیفرنیا می گوید :  تمرینات یکنواخت و در عین حال با  شدت بالا می تواند در سوزاندن کالری بیشتر کمک زیادی کند .

انجام ندادن تمرینات عضلانی
جیل ناتالی می گوید : انجام تمرین های کاربردی که با استفاده از عضلات انجام می شود باعث خواهد شد که  پشت، لگن و سایر نقاط بدن درگیر شده و نهایتا کالری بیشتری سوخته شود و هر چه تمرینات عضلانی بیشتر می شود سوزاندن کالری هم بیشتر شده و نتیجه بهتری حاصل می شود . ورزش های عضلانی که با پا و دست ازتباط دارند در روند کاهش چربی شکم تاثیر بالایی می گذارد .ورزش کردن تنها مفید نمی باشد و هرچه عضلات بیشتر درگیر شوند بهتر می باشد .

استرس داشتن
استرس داشتن بیش از حد ممکن است باعث کاهش وزن های ناخواسته شود و برای جبران این مشکل ،تمایل به خوردن غذای زیاد و مخصوصا غذاهای چرب و پر کالری بیشتر شود ،که این تنها باعث بزرگ تر شدن سلول های چربی در بدن و بالارفتن سطح کورتیزول برای جمع شدن چربی در نقاط مختلف بدن و مخصوصا در قسمت شکم شود .

نداشتن خواب کافی
اگر  در میان 30% از آمریکایی ها بگردید می بینید که آنها کمتر از شش ساعت را در شب می خوابند . این باعث کم شدن وزن در قسمت کمر خواهد شد و به بزرگ شدن شکم هم کمک می کند . از مطالعات  و تحقیقات 16 ساله برروی 70000 زن این نتیجه حاصل می شود که کسانی که در طول شب 5 ساعت یا کمتر می خوابند 30 درصد احتمال افزایش وزن برای آنها بیشتر از کسانی است که در طول شب 7 یا 8 ساعت خواب کامل را دارند . موسسه ملی بهداشت بزرگسالان هفت تا هشت ساعت خواب را برای یک نفر در طول شب ضروری اعلام کرده است .

مدل اندام
اگر شما مایل به کم کردن وزن در ناحیه ی شکمتان می باشید و مدل اندام شما طوری است که اضافه وزن دور شکمتان بیشتر از باسن و کمر و دیگر اندامتان است ،باید گفت کار کمی سخت می شود و در اینجا مربوط به استعداد های ژنتیکی می باشد . دکتر کاشیاپ می گوید: سخت است اما غیر ممکن نیست .

شما بیمار هستید
اگر سطح تستوسترون بالا باشد می تواند باعث ابتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) شود و باعث شود که برای کم کردن وزن شکم ،مشکل ایجاد کند . یعنی اگر شما تلاش زیادی برای کم کردن وزنتان روی قسمت شکم می کنید و فایده ای ندارد ممکن است این در اثر یک بیماری باشد .
دکتر کاشیاپ می گوید : ممکن است دچار بیماری دیابت شده باشید .

نداشتن انگیزه
شما باید برای از بین بردن چربی شکم برنامه خاص و پشتکار و انگیزه داشته باشید . دکتر کاشیاپ می گوید: کاهش چربی شکم زمانبر بوده و یک روند طولانی در گرفتن یک رژیم غذایی کم کالری و در عین حال سرشار از فیبر و مقدار کم کربوهیدرات و قند را به همراه دارد .این رژیم علاوه بر کمک به کاهش چربی های شکم می تواند برای سلامت قلب و عروق هم مناسب باشد . اگر شما مایل به انجام این کار می باشید ، می توانید کار را با موارد ژنتیکی آغاز کنید و در طول درمان انگیزه را فراموش نکنید.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha