چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۹

روش‌های زیادی برای افزایش رضایت از زندگی وجود دارد اما روان‌شناسان و جمعیت‌شناسان روی این 10 مورد توافق نظر دارند.

سلامت نیوز: روش‌های زیادی برای افزایش رضایت از زندگی وجود دارد اما روان‌شناسان و جمعیت‌شناسان روی این 10 مورد توافق نظر دارند:

1) روزمرگی‌ها و لحظات زندگی را درک کنید. کسانی كه درنگ می‌كنند تا وقایعی را كه به‌طور عادی با عجله پشت سر می‌گذارند، ببینند یا در طول روز به وقایع خوشایند روزانه فكر می‌كنند، افزایش قابل‌توجهی را از نظر رضایت و كاهش افسردگی گزارش می‌كنند.

2) از مقایسه پرهیز کنید. به جای مقایسه كردن با دیگران، توجه خود را به دستاوردهای شخصی معطوف كنید تا به رضایت بیشتری دست یابید.

3) بیش از اندازه به پول توجه نكنید. كسانی كه پول را در راس فهرست اولویت‌های خود قرار می‌دهند، بیشتر در معرض افسردگی، اضطراب و عزت‌نفس پایین هستند.

4) اهداف معنادار داشته باشید. كسانی كه برای تحقق رویایی ارزشمند تلاش می‌كنند، بسیار راضی‌تر از كسانی هستند كه رویا یا آرزویی ندارند.

5) در كار ابتكار به خرج دهید. محققان معتقدند هنگامی كه خلاقیت به خرج می‌دهیم، به دیگران كمك می‌كنیم و راه‌های بهبود در امور را پیشنهاد می‌كنیم یا كارهای اضافی انجام می‌دهیم، از كارمان بیشتر احساس اغنا می‌كنیم.

6) دوست پیدا كنید و به خانواده اهمیت بدهید. افراد راضی معمولا خانواده‌دوست هستند و روابط بهتری دارند. انسان به رابطه نزدیك نیاز دارد؛ رابطه‌ای كه در برگیرنده تفاهم و توجه باشد.

7) لبخند بزنید، حتی زمانی كه حالش را ندارید. افراد راضی امكانات موجود، فرصت‌ها و موفقیت را می‌بینند. آنها وقتی به آینده نگاه می‌كنند، خوشبین هستند و وقتی گذشته را مرور می‌كنند، معمولا گزینه‌های مثبت را می‌بینند.

8) طوری تشكر كنید كه گویی واقعا قدردان هستید. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی كه برای كسانی كه به آنها كمك كرده‌اند، نامه تشكرآمیز می‌نویسند، از نظر رضایت در سطح بالا و از نظر افسردگی در سطح پایینی قرار دارند.

9) از خانه بیرون بروید و ورزش كنید. تحقیقات نشان می‌دهد ورزش می‌تواند به اندازه داروها در درمان افسردگی موثر باشد و در عین حال هیچ‌گونه عوارض جانبی‌ای نیز نداشته باشد.

10) بخشش را فراموش نكنید. محققان می‌گویند كمك به همسایه، داوطلب‌شدن برای انجام كارهای خیریه یا اهدای كالا و خدمات باعث ایجاد احساس خوبی در شخص می‌شود و مزایای زیادی از نظر تندرستی دارد كه از ورزش كردن یا ترك سیگار هم بیشتر است.

منبع:هفته نامه زندگی مثبت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha