پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸
کد خبر: 130837

متاسفانه انوشیروان ارجمند در حال حاضر وضعیت مناسبی ندارد و در بخش مراقبت های ویژه بستری است که بهبودی حال او فقط با خداست. او تاکنون در سریال هایی چون مختارنامه،امام علی (ع)، روزی روزگاری و پنجمین خورشید بازی کرده است.

بیمارستان ها در قرق هنرمندان

سلامت نیوز:متاسفانه انوشیروان ارجمند در حال حاضر وضعیت مناسبی ندارد و در بخش مراقبت های ویژه بستری است که بهبودی حال او فقط با خداست. او تاکنون در سریال هایی چون مختارنامه،امام علی (ع)، روزی روزگاری و پنجمین خورشید بازی کرده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، درگذشت مرتضی پاشایی، مجید بهرامی، مهدی کاشانیان، عظیم جوانروح و بستری شدن، زاون قوکاسیان و حسین معززی نیا، پرویز بهرام، اکبر عبدی، انوشیروان ارجمند و بهزاد فراهانی تنها و تنها اخبار تلخ و ناگوار فرهنگی یک ماه اخیر کشور است.

زندگی چه زیباست در کنار راستی ها اما دریغا گاهی اوقات زمان شادکامی ها همچون شبنم بر چهره گلها عمرش کوتاه و به تند بادی نابود می شود. شاید باید بسی بسیار گریست بر بی ثباتی زندگی وقتی عزیزی می رود.

صبح امروز وقتی مشغول رصد خبر های فرهنگی شدم آن چه بیش از هر چیز دیگری در میان سیل خبرهای صفحه های فرهنگی به چشم می خورد، اخبار تلخ و ناراحت کننده در زمینه بیماری بود.

شاید پس از درگذشت مرتضی پاشایی خواننده موسیقی پاپ، مجید بهرامی بازیگر تئاتر، مهدی کاشانیان بازیگر صبح جمعه با شما، عظیم جوانروح فیلمبردار سریال مختارنامه و... که متاسفانه همگی به دلیل عارضه سرطان از میان ما پر کشیدند دیگر ظرفیت شنیدن اخبار اینچنینی را نداشته باشیم اما چه کنیم که دست تقدیر به ظرفیت ما توجهی ندارد.

متاسفانه بعد از اخبار بستری شدن نادر برهانی مرند کارگردان تئاتر، زاون قوکاسیان و حسین معززی نیا از منتقدان سینما، پرویز بهرام دوبلور پیشکسوت، محمد حسین پور کارگردان فیلم باورم کن و نجف دریابندری مترجم، امروز صبح نیز در ادامه اخبار بستری شدن چند تن از هنرمندان خوب کشورمان با خبر شدیم که اکبر عبدی نیز در بستر بیماری است.

البته خوشبختانه اکبر عبدی در گفت وگویی عنوان کرده که حال عمومی اش مناسب است و تا چند روز دیگر از بیمارستان مرخص خواهد شد.

او دلیل بستری شدنش را فشار خون بالا و مشکل دیابتی که از مدت ها قبل با آن دست و پنجه نرم می کند عنوان کرده است.

عبدی که امسال با فیلم های آدم باش و قندون جهیزیه در جشنواره سی و سوم فیلم فجر حضور خواهد داشت در حال حاضر در بخش CCU بیمارستان تهران کلینیک بستری است.

اما انوشیروان ارجمند بازیگر پیشکسوت سینما نیز چندی ست به دلیل عارضه قلبی راهی بیمارستان شد و اکنون در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان پارسیان تحت مراقبت است.

داریوش ارجمند برادر این هنرمندان کشور نیز در گفت وگویی کوتاه گفته فقط از مردم می خواهم که برای برادرم دعا کنند.

او گفته همه چیز به خواست خدا بستگی دارد و من الان در شرایطی هستم که نمی توانم هیچ بگویم؛ فقط به شدت ناراحت هستم و برای برادرم دعا می کنم.

متاسفانه انوشیروان ارجمند در حال حاضر وضعیت مناسبی ندارد و در بخش مراقبت های ویژه بستری است که بهبودی حال او فقط با خداست. او تاکنون در سریال هایی چون مختارنامه، امام علی (ع)، روزی روزگاری و پنجمین خورشید بازی کرده است.

همچنین در ادامه این اخبار ناخوشایند هنری چند صباحی هم است که هنرمند دوست داشتنی و پیشکسوت سینما و رادیو و تلویزیون نیز در بستر بیماری است. مرتضی احمدی نیز این روزها حال چندان خوبی ندارد و از ناراحتی ریه رنج می برد.

این هنرمند باسابقه که در عرصه هنر فعالیت های زیادی داشته نیز ضمن اظهار امیدواری نسبت اینکه حالش خوب شود، گفته: راستش حالم چندان فرقی نکرده است و همچنان تحت نظر پزشک هستم، امیدوارم بهتر شوم.

مرتضی احمدی متولد 1303 از بازیگران سینما، تئاتر، تلویزیون، گوینده رادیو و دوبلور است. آرایشگاه زیبا، کت و شلوار خواستگاری، دانی و من و... از معروف ترین کارهای تلویزیونی مرتضی احمدی است. او در کارتون پینوکیو در نقش روباه مکار صداپیشگی کرده است.

سریال پرده نشین این روز ها با استقبال بسیار خوب مخاطبان همراه شده است و خبر مسرت بخش برای عوامل و سازندگان این سریال است اما این شادی نیز برای آنها خیلی دوام نداشته چون احمد علامه دهر یکی از بازیگران این سریال هنگام بازی در سریال دچار سکته مغزی شد و راهی بیمارستان شده است.

البته تهیه کننده این سریال درباره وضعیت علامه دهر گفته؛ پس از این اتفاق به سرعت او را به بیمارستان شهید کامیاب مشهد انتقال دادیم و عمل جراحی 5 ساعته روی وی انجام دادند که خون لخته شده در مغز خارج شد و در حال حاضر هم در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بستری است.

حالا به این افراد هنرمند پیشکسوت سینما باید بهزاد فراهانی را نیز اضافه کرد که متاسفانه او هم چهار روز پیش به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان بستری شد. هرچند خوشبختانه مشکل فراهانی خیلی جدی نبوده و با چند روزی استراحت مشکلش حل خواهد شد اما خبر کسالت او نیز شوک دیگری برای جامعه هنری ما محسوب می شود.

ناگفته نماند که احتمالا باید به این فهرست رضا رویگری که یک سالی است به دلیل عارضه مغزی در بستر بیماری بود، مصطفی عبدالهی از جمله هنرمندان تئاتر که چند سالی است با بیماری مهلک سرطان مغز استخوان دست و پنجه نرم می کند اضافه کنیم.

حال باید گفت در حالی که اخبار تلخ فرهنگی سر به فلک می کشد؛ متاسفانه هنوز ما پرمصرف ترین مشتری سیگار در دنیا هستیم و وقتی مقام چهلم تصادفات جاده ای ایران در جهان را نیز به این لیست اضافه می کنیم بهتر و بیشتر به عمق فاجعه مرگ و میر در ایران پی خواهیم برد.

هر چند شاید آنچه بیش از هر چیز دیگر از ما بر می آید اطلاع رسانی درباره عوامل مخرب سبک غلط زندگی و دعا برای سلامتی عزیزانمان است، اما ای کاش با شکل گیری کمپینی درباره اصلاح سبک زندگی کمتر شاهد خبر هایی اینچنینی در ایران اسلامی باشیم.

شاید حذف فست فودها، کنترل وزن، کنترل بهداشت مواد غذایی و ورزش مدام کمی از اخبار تلخ خبر گزاری و روزنامه ها را کم کند. به امید آن روز.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha