پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱

وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: نباید بگذاریم صدای فقرا قطع شود و دائم باید این ندا برای سیاستگذاران و تصمیم‌گیران یادآوری شود.

سلامت نیوز: وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: نباید بگذاریم صدای فقرا قطع شود و دائم باید این ندا برای سیاستگذاران و تصمیم‌گیران یادآوری شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، علی ربیعی در اختتامیه همایش ملی رفاه اجتماعی در برنامه ششم توسعه با اشاره به اینکه قرار است؛ دستاوردهای این همایش در سیاستگذاری‌ها مورد استفاده قرار بگیرد، گفت: من معتقدم باید همه تلاش خود را به کار ببریم تا گروههای اجتماعی که فرصت‌های برابر برای زندگی بهتر در جامعه را ندارند، مورد توجه قرار بگیرند.

وزیر کار تاکید کرد: برخی سیاست‌ها سبب می‌شود که عده‌ای در حاشیه استفاده از مواهب قرار گیرند و عده‌ای در متن آن، برای نمونه اینگونه مسائل را برای مردمی که در حاشیه استانها و شهرها زندگی می‌کنند، می‌توانیم مشاهده کنیم.

وی با تاکید براینکه فقر شهری وحشتناک‌تر از فقر روستایی است، اظهار کرد: کسی که در شهر زندگی می‌کند، دچار مقایسه می‌شود و خود را با کسانی مقایسه می‌کند که چیزهای کمتری به جامعه می‌دهند، اما در عوض موهبت‌های بیشتری از جامعه می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه برای افرادی که به دلیل این نابرابری‌ها صدایشان کمتر شنیده می‌شود، باید تلاش کنیم، افزود: امام راحل همواره در سخنان خودشان اینگونه موارد را مدنظر داشتند، بنابراین نباید بگذاریم که صدای فقرا قطع شود و دائم باید این ندا برای سیاستگذاران و تصمیم‌گیران یادآوری شود تا بدانند، فقر یک واقعیت است که باید به فکر چاره‌جویی برای آن باشیم.

ربیعی تصریح کرد: دولتها می‌توانند بر اساس نوع نگرشی که به سیاست‌های رفاهی دارند، تقسیم بندی شوند یک دولت ممکن است به سیاستهای رفاهی به عنوان سیاست‌های جبرانی نگاه کند، یک دولت ممکن است نگاهی دست‌گیرانه به این سیاستها داشته باشد،‌ دولتی نیز ممکن است در بدترین حالت این سیاست‌ها را به برنامه‌های پوپولیستی سیاسی تبدیل کند، اما یک دولت هم می‌تواند به آن نگاهی به عنوان حق اجتماعی داشته باشد که نگاه دولت تدبیر و امید این گونه است.

وی گفت: دولت تدبیر و امید به سیاست‌های رفاهی به عنوان امری اخلاقی، دینی و وظیفه و حقی که جامعه بر اساس رای حق خود بر گردن دولت نهاده است، نگاه می‌کند.

وی افزود: باید توجه داشته باشیم که سیاست‌های رفاهی باید به چند گونه فقر پاسخ دهد در اولویت فقر آموزشی و اطلاعاتی قرار دارد که متاسفیم از تعداد بی سوادان در کشور و 170 هزار کودک بازمانده از تحصیل که امسال در کشور داشته‌ایم، سعی کرده‌ایم با تخصیص بودجه و برخی برنامه‌ها در شورای عالی رفاه برای آنها برنامه‌ریزی کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اولویت بعدی فقر غذایی و سوء تغذیه است که باید به آن توجه کنیم.

وی ادامه داد: همچنین مسئله فقر درمانی بسیار مهم است که امسال سه هزار و 400 میلیارد برای آن هزینه کردیم که علاوه بر اینها فقر امنیت زندگی و فقر مسکن نیز باید در سیاست‌های اجتماعی مطرح شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha