مخبر كمیسیون بهداشت و درمان از محقق نشدن انتظارات كمیسیون سازمان نظام پرستاری از اصلاح لایحه یكسان سازی و كاهش ساعت كار پرستاران خبر داد.

مخبر كمیسیون بهداشت و درمان از محقق نشدن انتظارات كمیسیون سازمان نظام پرستاری از اصلاح لایحه یكسان سازی و كاهش ساعت كار پرستاران خبر داد. شاهرخ رامین در خصوص آخرین نشست كمیته اصلاح ساختار كه زیرمجموعه كمیسیون بهداشت و درمان مجلس است با نمایندگان وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری پیرامون اصلاح لایحه یكسان سازی و كاهش ساعت كار پرستاران، به مهر گفت: اعضای كمیسیون و سازمان نظام پرستاری ۱۴ بند ب لایحه مذكور افزوده بودند كه وزارت بهداشت فقط به یكی از این بندها اكتفا كرده بود. وی با اشاره به ابلاغ نظر كمیته اصلاح به كمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود: متاسفانه اصلاح صورت گرفته از سوی وزارت بهداشت بر روی لایحه مذكور نتوانست انتظارات را برآورده كند.
رامین موضوع یك بند اصلاح شده از سوی وزارت بهداشت را مربوط به تعدیل ساعت كار پرسنل بالینی بر اساس سختی كار و ساعت غیر كاری دانست و گفت: البته معاون امور مجلس وزارت بهداشت قول داده با ارائه قانون جامع نظام سلامت، بیش از آنچه در ۱۴ بند مورد اشاره كمیسیون و نظام پرستاری آمده است، وضعیت پرستاران بهبود یابد كه باید منتظر بمانیم تا این قانون به مجلس بیاید و بعد در مورد لایحه یكسان سازی و كاهش ساعت كار پرستاران تصمیم گیری كنیم. مخبر كمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح كرد: آنچه مسلم است وزارت بهداشت یا باید ۱۴ بند مورد نظر كمیسیون و نظام پرستاری را در لایحه بگنجاند یا اینكه قانون جامع نظام سلامت به گونه ای تدوین شده باشد كه انتظارات را برآورده كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha