تندباد پایتخت را زیر پا خواهد گذاشت. هواشناسی استان تهران پیش‌بینی کرد که در ٢٤ ساعت آینده تندبادی با سرعت ٧٠ کیلومتر بر ساعت، در تهران خواهد وزید.

تهران در انتظار تندباد

سلامت نیوز: تندباد پایتخت را زیر پا خواهد گذاشت. هواشناسی استان تهران پیش‌بینی کرد که در ٢٤ ساعت آینده تندبادی با سرعت ٧٠ کیلومتر بر ساعت، در تهران خواهد وزید. 

مدیرکل هواشناسی استان تهران با اشاره به این‌که شرایط جوی استان از اواخر روز گذشته (چهارشنبه) تغییر کرده است، به ایرنا گفت: سرعت وزش باد در برخی از نقاط استان در ٢٤ ساعت آینده به بیش از ٧٠ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. محمدعلی عزیزاقلی به ایرنا گفت: «تا بعدازظهر امروز در پاره‌ای از نقاط استان تهران به‌ویژه بخش‌های جنوبی و غربی - تهران، شهریار، ورامین و رباط‌کریم - شاهد وزش باد شدید خواهیم بود.»

عزیزاقلی، بیشینه دمای تهران را ١١ درجه سانتیگراد اعلام کرد و گفت: «پیش‌بینی می‌شود کمینه دمای امشب تهران به ٤ درجه سانتیگراد برسد. ورامین با ١٤ درجه و فیروزکوه با ٥ درجه سانتیگراد زیر صفر، گرم‌ترین و سردترین شهرهای استان تهران در ٢٤ ساعت گذشته بودند.» براساس جدول تخمین سرعت باد از ٦٢ تا ٧٤ کیلومتر بر ساعت، «تندباد» نامیده می‌شود که این مقدار از شدت وزش باد مانع از پیاده‌روی افراد و همچنین احتمال شکسته شدن شاخه‌های درختان نیز پیش‌بینی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha