مدیر کل روابط عمومی معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت در واکنش به خبری در خصوص تعطیلی مرکز اطلاع رسانی دارو دربرخی مطبوعات ورسانه ها گفت :‌ این مرکز تعطیل نشده ، بلکه محل فیزیکی آن که در ناصر خسرو بود به مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت منتقل شده است.

دکتر "علی صفا" ،  در گفت وگو با  ایرنا افزود :‌شماره تلفن مرکز یاد شده که پیشتر 33939007 الی 10 بود تا چند ماه پس از انتقال ، بر روی شماره مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم ، دایورت و پاسخگوی تماس گیرندگان خواهد بود.
صفا گفت : در زمان حاضر شماره تلفن یاد شده قطع است ، اما شماره تلفن 09646 که به مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم تعلق دارد ، پاسخگویی سئوالات هموطنان است.
وی با ذکر اینکه مرکز اطلاع رسانی دارو زمانی که در ناصر خسرو مستقر بود با سرمایه گذاری و نیروی انسانی بخش خصوصی و مدیریت بخش دولتی کار می کرد ، اظهار داشت : از آنجا که کارکنان مرکز یاد شده چند ماه پس از انتقال ، از آن مرکز رفتند، وظایف آنها به کارکنان مرکز اطلااع رسانی دارو و سموم منتقل شد.
وی در ادامه اضافه کرد : متاسفانه کارکنان مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم با توجه به حجم کارزیاد، بدون افزایش نیرو و اعتبار مالی نتوانستند به خوبی خدمات جدید را به هموطنان ارائه دهند.
وی اظهار داشت : معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت در صدد است هرچه زودتر با تامین اعتبار مالی و نیروی انسانی کافی عملکرد مرکز اطلاع رسانی دارو را بهبود بخشیده و آن را همچون گذشته فعال کند.
صفا با اشاره به اینکه قبلا در مرکز اطلاع رسانی دارو اطلاعات مکانی داروهای یارانه ای و غیر یارانه ای ارائه می شد اطهار داشت : هموطنان نباید در خصوص داروهای یارانه ای نگرانی داشته باشند، زیرا داروخانه هایی مانند هلال احمر ، 29 فروردین و 13 آبان درصورتی که داروهای یارانه ای را داشته باشند به آنها اطلاعات لازم را ارائه می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha