مدیرکل دفتر آموزش و خلاقیت وزارت آموزش و پرورش گفت: برای جلوگیری از مشکلات روحی و عاطفی در دانش آموزان، اصل در دوره ابتدایی، استفاده از یک معلم برای تدریس تمام درس ها است.

"علیرضا رحیمی" در گفت و گوی با ایرنا، گفت: بهترین شیوه این است که معلم پایه های مختلف دوره ابتدایی همه درس ها و فعالیت های کلاس را مدیریت کند تا از هرگونه آسیب روحی به دانش آموز پیشگیری شود.
وی با بیان اینکه به دلیل جنبه های تخصصی امکان دارد مدرسه ای برای درس ورزش و هنر از معلم دیگری استفاده کند، افزود: تجربه و تحقیقات در دوره ابتدایی نشان داده هنگامی که دانش آموزان این دوره، بیش از یک معلم در کلاس مشاهده کنند دچار مشکلات عاطفی و روحی می شوند.
وی تصریح کرد:چنانچه یک معلم برای اداره کلاس های دوره ابتدایی استفاده شود دانش آموزان با آرامش روانی بیشتری به تحصیل ادامه می دهند.
رحیمی درباره کمبود معلمان ورزش و هنر گفت: معلمان دوره ابتدایی همواره در آموزش های مختلف از جمله درس هنر شرکت می کنند تا با شایستگی این درس ها را در کلاس به دانش آموزان ارایه دهند.
وی گفت: معلمان پایه های اول و دوم دوره ابتدایی در سال تحصیلی جاری با شرکت در دوره های مختلف ، آموزش چگونگی تدریس هنر را گذرانده اند و آموزش این درس ادامه پیدا خواهد کرد.
رحیمی در عین حال گفت:مدرسه در قالب فعالیت های فوق برنامه می تواند از افراد خاص و توانمند برای تشکیل کلاس های خاص استفاده کند اما تشکیل این کلاس ها باید در ساعات غیر ساعت رسمی فعالیت مدرسه باشد.
این مقام وزارت آموزش و پرورش گفت: اکنون ساعت رسمی فعالیت مدارس دوره ابتدایی 24 ساعت در هفته است و کلاس های فوق برنامه باید بعداز تشکیل این کلاس ها، برپا شود.
در سال تحصیلی جاری بیش از پنج میلیون و 700هزار دانش آموزان در دوره ابتدایی به تحصیل اشتغال دارند که از این تعداد یک میلیون و 200هزار نفر در پایه اول ابتدایی در حال تحصیل هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha