دبیر جامعه پزشكان متخصص داخلی ایران، بیماری آنفلوآنزا را درعین سهل بودن دارای عوارض بسیاری دانست و گفت: سالانه سه تا پنج میلیون نفر در جهان به خصوص در فصل زمستان به آنفلوآنزا مبتلا می‌شوند كه حدود 500 هزار نفر از آنان با مرگ مواجه می‌شوند.

دكتر مصطفی انوری، متخصص بیماریهای داخلی در گفت وگو با ایسنا توصیه كرد: ‌افراد بالای 65 سال، كودكان زیر شش سال، بیماران دیابتی، بیمارانی كه نارسایی‌های مزمن كلیوی و قلبی دارند و افرادی كه ضعیف و بی‌حال هستند بهتر است در مقابل آنفلوآنزا واكسینه شوند.

دكتر انوری، مشكلات تنفسی را یكی از عوارض مهم آنفلوآنزا عنوان كرد و افزود: به همین دلیل به افرادی كه سیستم دفاعی آنان ضعیف است توصیه می‌شود واكسینه شوند.

وی در پاسخ به این پرسش كه آیا برای افرادی كه در پاییز و زمستان بسیار كم مبتلا به آنفلوآنزا می‌شوند تزریق واكسن آنفلوآنزا توصیه می‌شود، اظهار كرد: تنها برای آن دسته از افرادی كه گفته شد تزریق واكسن ضروری است.

دبیر جامعه پزشكان متخصص داخلی ایران در ادامه اظهار كرد: افراد مبتلا به آنفلوآنزا در طول بیماری، خود را ایزوله كنند و در مكان‌های جمعی نظیر مدارس در مدت زمانی كه ویروس حاد وجود دارد بهتر است، حضور پیدا نكنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha