جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷
کد خبر: 130932

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: به منظور حفظ سلامت کارگران وبیمه شدگان یکی از مهمترین موانع بازنشستگی کارگران و بیمه شدگان دارای مشاغل سخت وزیان آور بنا به پیشنهاد سازمان تأمین اجتماعی وتصویب هیات محترم وزیران برطرف شد.

تسهیلات تامین اجتماعی برای مشاغل سخت

سلامت نیوز: مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: به منظور حفظ سلامت کارگران وبیمه شدگان یکی از مهمترین موانع بازنشستگی کارگران و بیمه شدگان دارای مشاغل سخت وزیان آور بنا به پیشنهاد سازمان تأمین اجتماعی وتصویب هیات محترم وزیران برطرف شد.

به گزارش سرویس اجتماعی ایسنا، دکتر سید تقی نوربخش افزود: بر اساس آیین نامه قبلی چنانچه بیمه شده ای در هر سال بیش از 10 روز غیبت غیر موجه می کرد ویا در مشاغل عادی مشغول به کار می شد به جای 20 سال اشتغال می بایست 25 سال سابقه در مشاغل سخت وزیان آور احراز می کرد تا بازنشسته شود.

وی ادامه داد: اما بر اساس آیین نامه جدید 10 روز غیبت غیر موجه در سال، به 365 روز غیبت غیر موجه در طول 20 سال افزایش یافته و کارگران می توانند با 20 سال سابقه متوالی وحداکثر 365 روز غیبت غیر موجه بازنشسته شوند.

دکتر نوربخش افزود: بر اساس مصوبه جدید اکثر بیمه شدگان شاغل در این نوع مشاغل با سهولت بیشتری بازنشسته خواهند شد و دراین مصوبه ماده 14آیین نامه قبلی نیز با مواد 4 و6 قانون دارای مغایرت بود که اصلاح شده است.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: با تسهیلات ایجاد شده وبا توجه این که بر اساس قانون کارگاههای دارای مشاغل سخت وزیان آور می بایست ظرف 2 سال نسبت به اصلاح وایمن سازی محیط اقدام کنند، انتظار می رود کارفرمایان نیز تمهیدات لازم را بر اساس قانون بازنشستگی در مشاغل سخت وزیان آور و قانون کار حداقل در مشاغلی که امکان حذف صفت سخت وزیان آور آنها با رعایت مقررات حفاظتی وبهداشتی قابل رفع است اتخاذ کنند.

وی اظهار داشت: با این تمهیدات از سوی کارفرمایان، کارگران وبیمه شدگان کمتر در معرض فرسایش وبیماری قرارمی گیرند وهمچنین با ایمن سازی محیط ، کارفرمایان نیز از پرداخت حق بیمه اضافی ویا خسارتهای پیش بینی شده در قانون معاف می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمود ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    1 1
    سلام! ایشان نفرمودند که در تامین اجتماعی هم سلیقه ای برخورد می کنند و پرستاران را با بیست سال سابقه ی کار پرستاری باز نشسته نمی کنند؟ ببینید پرستار چه موجودی است؟ از همه جا برایش می بارد.