جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴
کد خبر: 130936

سلامت نیوز: سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام کرد: کاروان عاشقان حسینی جمعیت هلال‌احمر از 17 تا 21 آذر به 52 هزار و 703 تن از زائران اربعین خدمات امدادی ارائه کرده است.

 

حسین درخشان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین عملکرد پوشش امدادی اربعین در عراق از سوی کاروان عاشقان حسینی گفت: در سازمان امداد و نجات با استقرار 25 دستگاه آمبولانس و 60 نفر نیروی امدادی که درمسیر 80 کیلومتری کربلا تا نجف قرار دارند،خدمات خود را به زائران ارائه می‌دهیم.

 

وی در ارتباط با نحوه ارائه خدمات تشریح کرد: از هفدهم آذرماه تاکنون 52 هزار و 703 نفر را که شامل ایرانی‌ها و عراقی‌هایی است که پیاده در حال رفتن از نجف به کربلا هستند را امدادرسانی کرده‌ایم.

 

درخشان ادامه داد: علاوه براین در این مدت خدمات سرپایی، کنترل فشار خون و خدمات دارویی برای 19 هزار و 520 تن از زائران ارائه شد.

 

سخنگوی سازمان امدادو نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به تاول و خونریزی‌ پای برخی زائران، گفت: همچنین خدمات پانسمان و بانداژ برای 32 هزار و 100 تن از زائران انجام شده است و از این تعداد 195 نفر توسط آمبولانس سازمان به درمانگاه‌هایی در داخل کربلا یا نجف اعزام شده‌اند که اغلب کسانی بوده‌اند که دچار مشکلات دیابتی و یا زخم‌های شدید بوده‌اند.

 

درخشان هم چنین در ارتباط با حمله راکتی افراد مسلح در کربلا گفت:‌ اطلاعات و آماری از تعداد مجروحان احتمالی این حادثه هنوز در دست نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha