معاون غذا و داروی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه چالش آینده، چالش غذا و آب خواهد بود ، گفت: در حال حاضر فقر غذایی در ایران به کمتر از چهار درصد رسیده و این در حالی است که تمامی کشورهای در حال توسعه به دنبال تامین معضل غذا بوده و از ایمنی و سلامت آن غافل می شوند.

دکتر رسول دیناروند صبح امروز در مراسم اعطای نشان ایمنی و سلامت به محصولات صنایع غذایی در سخنانی افزود: بر اساس آمار جهانی 15 درصد مردم جهان از فقر غذایی رنج می برند و در آینده ای نه چندان دور چالش تامین غذا و آب گریبانگیر تمام کشورها خواهد شد به طوری که می توان پیش بینی کرد جنگ های آینده به خاطر غذا و آب اتفاق بیفتد.
وی ادامه داد: در کشور خوشبختانه شرایط به گونه ای است که با تدبیر وزارت بهداشت و همکاری مردم، محصولات کشاورزی و غذایی به میزان کافی و سلامت تولید می شود.
دیناروند ابراز داشت: از حدود سه سال گذشته سلامت محوری در حوزه غذا بیشتر مورد توجه قرار گرفته و کارهای جدیدی در این زمینه از جمله اعطای نشان ایمنی و سلامت به محصولات نمونه انجام شده است.
معاون غذا و داروی وزارت بهداشت با اشاره به کنترل و نظارت بر روی مواد غذایی، قبل و بعد از ورود به بازار تاکید کرد: همه فرآورده هایی که از وزارت بهداشت پروانه ساخت دریافت کرده اند به معنی این نیست که برای سلامت مردم مفید باشد بنابر این از یک سال گذشته بر فرآورده های غذایی که در راستای ارتقای سلامت تولید می شوند تاکید شده است.
وی افزود: تولید و مصرف برخی از مواد غذایی مانند کاهش مصرف روغن جامد در کشور که نیازمند بسیج عمومی و صرف هزینه بالا بود با اعتماد مردم به وزارت بهداشت باعث شد که مصرف روغن مایع که قبل از سال 84، 20 درصد بود در سال 86 به 45 درصد و تا پایان سال جاری حتی از مرز 50 درصد نیز عبور کند.
دیناروند درخصوص اعطای نشان ایمنی به فرآورده های غذایی تصریح کرد: محصولاتی می تواند این نشان را دریافت کنند که اصول ایمنی و بهداشت را رعایت کرده و از بعد ارتقای سلامت موثر باشند بنابراین وزارت بهداشت طی دو سال آینده بر روی تعداد بسیاری از مواد غذایی نشان ایمنی را نصب خواهد کرد تا مردم را به سمت مصرف غذای سالم هدایت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha