تا پایان سال جاری، هشتاد درصد از تصدی گری ها سلامت و کنترل کیفیت بر مواد غذایی به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشورانتقال می یابد.

هشتاد درصداز تصدی گری های سلامت به دانشگاه های علوم پزشکی موکول می شود

دکتر رسول دیناروند درگفتگو با خبرنگار سلامت‌نیوز، اظهار داشت: درحال حاضر وزارت بهداشت به منظور ارائه خدمات باکیفیت درامر سلامت غذا دستش بسته است و به همین منظور تصمیم به واگذاری کنترل و نظارت بر کیفیت غذا به دانشگاه ها شد.

وی  افزود:رتبه بندی صنایع غذایی و اهداء لوگو ونشانه سلامت به صنایع غذایی در سال جاری علاوه بر پروانه ساخت ضمن شناخته شدن صنایع برتر می توانند درکنترل کیفی مواد غذایی هم نظارت کنند.

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت همچنین گفت: هم اکنون هشت هزار کارخانه مواد غذایی در جهت ارتقای سلامت در حوزه فراوردهای غذایی مجوز بهداشتی گرفته اند که سی هزار کارخانه هم دردست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه رتبه بندی صنایع غذایی به مردم کمک می کند تا با اطمینان بیشتری اقدام به خرید کنند تصریح کرد: رتبه بندی صنایع غذایی، کنترل کیفیت فراوردهای غذایی درسطح بازار(*)  و واگذاری تصدی گری های سلامت به دانشگاه های علوم پزشکی از مباحث جدیدی است که درمعاونت دارو و غذا مطرح شده است.

دیناروند با اعلام اینکه از امسال برروی فیدبک ها و اطلاعات به دست آمده ازکیفیت و کمیت غذاها کار می شود، خاطر نشان کرد: درشرایط جدید به علت پیشرفت تکنولوژی و آشنا شدن با روش های صحیح مبارزه با میکروب  قادر هستیم فراورده های غذایی را بدون هیچ گونه خطری دوسال نگه داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha