پوکی استخوان در هشتاد درصد بر اثر عوامل ژنتیکی و در بیست درصد به علت عوامل محیطی به وجود خواهد آمد.

مهران دخت عابدینی درگفتگو با خبرنگارسلامت نیوز افزود: درصورت تغذیه مناسب و ورزش کافی و تامین کافی ویتامین و مداخله عمده درعوامل محیطی می توان به طور چشمگیری از بروز پوکی استخوان جلوگیری کرد.
وی بیان داشت: با توجه به اینکه ساخته شدن توده استخوانی با شروع دوران نوجوانی آغاز می شود و تا سن سی سالگی ادامه دارد بنابراین استفاده مرتب از شیر و لبنیات و تامین میزان کافی کلسیم  دراین دوران به گونه ای که ذخیره مناسبی از مواد مغذی استخوان سازی را در بدن تامین شود ، ابتلا به پوکی استخوان را در میانسالی به شدت کاهش می دهد.
کارشناس اداره سلامت میانسالان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: نیم ساعت پیاده روی در سه روز هفته تاثیر بالایی در استحکام کردن استخوان های بدن دارد و به عنوان یک عامل محیطی از بروز پوکی استخوان جلوگیری می شود.
وی با اشاره به اینکه مسئولین کشوری با سرمایه گذاری بر عوامل محیطی می توانند از روند این بیماری در کشور بکاهند متذکر شد: با توجه به اینکه پوکی استخوان درصورت پیشرفته شدن علائمی ظاهری ایجاد می کند و فرد از وجود این بیماری در بدن مطلع می شود بنابراین امر پیشگیری در این بیماری بیش از سایر بیماریها حائز اهمیت است.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha