یک متخصص علوم رفتاری گفت: زنان 20 درصد از جمعیت معتادان کشور را تشکیل می دهند.

سلامت نیوز: یک متخصص علوم رفتاری گفت: زنان 20 درصد از جمعیت معتادان کشور را تشکیل می دهند.

مجید ابهری در گفت وگو با پانا با بیان اینکه مصرف مواد مخدر صنعتی در بین زنان و دختران رواج یافته است، بیان داشت: تغییر سبک زندگی در جوامع امروزی و تاثیر تبلیغات شبکه های ماهواره ای برای دارو های لاغری و جوانسازی پوست متاسفانه بعضی از زنان غافل از نتایج شوم مصرف این دارو گرفتار اعتیاد می شوند، چرا که 95 درصد این داروها دارای آمفتامین و متاآمفتامین هایی هستند که به نام شیشه معروف است .

وی همچنین به علت و دلائل گرایش زنان به مصرف مواد اشاره کردو گفت: زنان و دختران به خاطر هم نشینی با دوستان و بزرگنمائی و از سوئی برای جلب توجه برای عقب نماندن از همسالان به مصرف داروهای لاغری و چاقی روی آورده اند، خود نوعی مواد مخدر به شمار می رود و به مصرف مواد مخدر روانگردان کشیده می شوند واز سوئی دیگر بعضی دیگر توسط مرد یا شوهر خود به این مسیر کشیده خواهند شد.

ابهری با اشاره به اینکه در مجموع با افزایش اعتیاد زنان هستیم، اظهار داشت: 20 درصد از معتادان کشور را زنان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه برای پیشگیری از آسیب خانمان سوز مصرف مواد مخدر گفت: آگاهی و اطلاع رسانی و آموزش بسیار لازم و ضروری است و دختران وزنان باید بدانند که این گونه تبلیغات زندگیشان را به باتلاق نابودی می کشد و در مورد افرادی که با هم نشینان خود از جمله دوستان وهمسرانشان به این راه کشیده نشوند، آموزش و مهارت نه گفتن به در خواستهای غیر منطقی و برای سوم اعتیاد به روانگردانها می توانند از گسترش این نابهنجاری جلوگیری کندو ایجاد مراکز درمان مخصوص زنان برای ترک اعتیاد برای کاهش زنان معتاد و موثر خواهد بود.

این متخصص علوم رفتاری بالاترین مصرف مواد مخدر را در زنان گفت: مصرف شیشه و متیل آمفتامین در بین زنان مقام اول و حشیش و قرصهای روانگردان و کوکائیین در جایگاه دوم قرار دارند و ترک و مشتقات آن در ردیف سوم مصرف قرار دارند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha