رئیس سازمان بهزیستی گفت: افزایش حق پرستاری خانواده‌های معلولان در طرح توانبخشی مبتنی بر خانواده منوط به بررسی‌های پس از اتمام دوره اجرای پایلوت این طرح است.

سلامت نیوز: رئیس سازمان بهزیستی گفت: افزایش حق پرستاری خانواده‌های معلولان در طرح توانبخشی مبتنی بر خانواده منوط به بررسی‌های پس از اتمام دوره اجرای پایلوت این طرح است.

همایون هاشمی در گفت وگو با ایلنا در مورد ساز و کار‌های نظارت بر فعالیت‌های واحد‌های تحت نظر سازمان بهزیستی گفت: سه سطح از نظارت در سازمان بهزیستی تعریف شده است، سطح اول نظارتی است که خود واحد‌ها بر اساس آموزش‌هایی که می‌بینند به صورت خود آزمایی ماهیانه انجام می‌دهند.

رئیس سازمان بهزیستی ادامه داد: سطح دوم ارزشیابی، توسط صنوف و مجامع وابسته به بهزیستی صورت می‌گیرد و سطح سوم، ارزشیابی است که از سوی کار‌شناسان متخصص و بر اساس ساختار‌های علمی انجام می‌شود.

هاشمی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود، در برخی مراکز نگهداری معلولین، معلولین جسمی و ذهنی در یک مکان قرار می‌گیرند، افزود: تاکنون چنین مساله‌ای به ما گزارش نشده است، مراکز نگهداری ما بر اساس استاندارد‌های علمی که توسط متخصصین و دانشمندان اجتماعی تعریف شده است، فعالیت می‌کنند و هرکس که دراین مراکز تخلفی انجام دهد موظف به پاسخگویی است.

وی با اشاره به پرداخت مبلغ ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان برای حق پرستاری به اولیا معلولان از سوی بهزیستی در طرح توانبخشی مبتنی بر خانواده گفت: در حال حاضر این طرح به صورت پایلوت در چند استان در حال انجام است، پس از اتمام دوره پایلوت و انجام بررسی‌های لازم ممکن است از طریق مقاوله‌نامه‌ها و توافق‌هایی که با دیگر بخش‌ها داریم ضرایب ریالی و خدماتی متعلق به خانواده‌ها را افزایش دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سعید غفاری لنبران ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    1 0
    با سلام و خسته نباشید خدمت مسئولین محترم بهزیستی اینجانب دختری بنام ملیکا غفاری دارم که دارای معلولیت خیلی شدید ذهنی جسمی وحرکتی میباشد آیا به نظرتان مادران کودکی مثل دختربنده مستحق گرفتن حق پرستاری هستند یا افراد قطع نخاعی که 1- کنترل سرو گردن دارند2- بدون کمک گرفتن از کسی مینشینند 3- کارهای شخصی خودشان را خود انجام میدهند ودرضمن ازرانندگی گرفته تا الی آخر....درحالی برعکس دختر من که مانند یک تیکه گوشت میماند که حتی حس بلعیدن هم ندارد و برای اب وغذا دادن آن باید بغلت وروی دستانت نگهداری بهش آب وغذا بدی لطفا خودتان عادلانه قضاوت کنید . درضمن شماره پرونده بهزیستی 2207104 شهید مدنی تبریز با تشکر سعید غفاری شماره تماس 09148453996