یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸
کد خبر: 131129

پنجره‌ها را باید باز کرد تا هوا جریان یابد و مقداری از بخارات جیوه خارج شود و در نهایت این که به هیچ عنوان از جارو برقی برای جمع کردن ذرات ریخته ‌شده لامپ استفاده نشود. چون خود جارو برقی سبب پخش بیشتر ذرات جیوه در محیط می‌شود و مشکلات آن را خیلی بیشتر می‌کند.

در صورت شکستن لامپ کم‌مصرف چه باید کرد؟

سلامت نیوز: پنجره‌ها را باید باز کرد تا هوا جریان یابد و مقداری از بخارات جیوه خارج شود و در نهایت این که به هیچ عنوان از جارو برقی برای جمع کردن ذرات ریخته ‌شده لامپ استفاده نشود. چون خود جارو برقی سبب پخش بیشتر ذرات جیوه در محیط می‌شود و مشکلات آن را خیلی بیشتر می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پول‌نیوز، شکستن این لامپ‌ها هم می‌تواند به خطرات جدی منجر شود. گروه تحقیقاتی "فناوری سبز" یا "گرین تک" در ایران می‌گوید، اگر لامپ فلورسنت بر روی خاک شکست تا چند سال هیچ نوع گیاه و درختی در آن منطقه رشد نخواهد کرد.

دکتر افخمی نیز نسبت به خطرات شکستن لامپ ‌کم‌مصرف هشدار می‌دهد: «اگر لامپ کم‌مصرف شکست، لازم است چند مسئله رعایت شود، ابتدا محیط را باید ۱۵ دقیقه ترک کرد تا بخارات پخش شده در محیط ته نشین شده و وارد سیستم تنفسی نشود».

او در ادامه می‌گوید: «پنجره‌ها را باید باز کرد تا هوا جریان یابد و مقداری از بخارات جیوه خارج شود و در نهایت این که به هیچ عنوان از جارو برقی برای جمع کردن ذرات ریخته ‌شده لامپ استفاده نشود. چون خود جارو برقی سبب پخش بیشتر ذرات جیوه در محیط می‌شود و مشکلات آن را خیلی بیشتر می‌کند».

بزرگ‌ترین خطری که شکستن لامپ کم‌مصرف می‌تواند به وجود بیاورد بریدگی‌‌های ناشی از تماس با لبه‌های تیز شیشه یا حباب لامپ در انسان است. خرده‌شیشه‌ها را باید به روش صحیح جمع‌کرد و در کیسه‌ای قرار داد. محدوده‌ مورد نظر را نیز باید با دستمال مرطوب تمیز کرد و در این کیسه ‌جای داد.

اگر چاره‌ای جز استفاده از جارو برقی وجود ندارد باید بعد از اتمام کار کیسه‌‌ جارو برقی را تخلیه و داخل محفظه را با دستمال مرطوب تمیز کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha