یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱
کد خبر: 131134

یک کارشناس طب سنتی درباره تدابیر غذایی در ناباروری اظهار داشت: از دیدگاه طب سنتی غذا در ناباروری از دارو بسیار موثرتر است.

سلامت نیوز:  یک کارشناس طب سنتی درباره تدابیر غذایی در ناباروری اظهار داشت: از دیدگاه طب سنتی غذا در ناباروری از دارو بسیار موثرتر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم،سید جواد علوی گفت: مصرف مربای بالنگ، مربای شقاقل، مربای هویج(افزایش دهنده نیروی جنسی است مخصوصا اگر با شکر و عسل و زنجبیل درست شود)، مربای سیب، مربای گردو و مربای زنجبیل در وعده صبحانه برای افراد نابارور بسیار مفید است.

این کارشناس طب سنتی عنوان می‌کند: بهتر است چهار مغز بادام، پسته، گردو و فندق پور شده و یک قاشق غذاخوری از آن را در یک لیوان شیر با عسل و دارچین مخلوط کرده مصرف شود.

علوی ادامه داد: بهتر است که در وعده ناهار یا شام از غذاهایی مانند حلیم گندم، جوجه مرغ، شیر برنج،کله پاچه، حلیم، آبگوشت با نخود، لوبیا و گوشت گوسفند جوان، کباب گوشت بره با پیاز فراوان، گوشت بلدرچین، میگو مصرف شود.

وی افزود: همچنین برنج با خورشت کنگر یا خورشت کرفس، کوکوی تره و مصرف غذاهای غلیظ نفاخ مثل نخود با پیاز یا گوشت نیز مفید است؛ از میان سبزی‌ها نیز ریحان، شنبلیله، تره، نعناع، سیر برای افراد نابارور مفید است.

این کارشناس طب سنتی بیان کرد: از میان میوه‌ها انگور، شلغم، چغندر، انار، سیب، به، انجیر، موز، نارگیل، خربزه، انبه، توت، گلابی، انجیر و نیز هویج مفید است؛ حلوا از قند و نشاسته، حلوا با چهار مغز و کنجد به عنوان تنقلات بسیار مناسب خواهد بود.

علوی ادامه داد: فلفل، دارچین، زنجبیل، میخک، زعفران، سیر، پیاز خصوصا بریان‌ شده مفید است لازم به ذکر است که مصرف ترنجبین در جوانان تولید کننده منی و در پیران کاهنده آن است همچنین اگر به نمک مصرفی در غذاها زنجبیل پودر شده اضافه شود،در افزایش نیروی جنسی بسیار موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha