یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴
کد خبر: 131139

طبق نتایج یک تحقیق جدید اکثر مردم علایم سرطان را نادیده می‌گیرند و آنها را به بیماری‌های کم خطرتری نسبت می‌دهند.‌ به‌گزارش مدیکال نیوز تودی، سرطان یک عامل عمده مرگ‌ومیر در سراسر جهان به شمار می‌رود.

سلامت نیوز: طبق نتایج یک تحقیق جدید اکثر مردم علایم سرطان را نادیده می‌گیرند و آنها را به بیماری‌های کم خطرتری نسبت می‌دهند.‌  به‌گزارش مدیکال نیوز تودی، سرطان یک عامل عمده مرگ‌ومیر در سراسر جهان به شمار می‌رود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنازندگی، در سال ٢٠١٢ حدود ١٤‌میلیون مورد جدید سرطان و حدود ٨,٢‌ میلیون مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری وجود داشت. اما به‌رغم این آمار هشدار دهنده، مطالعه‌ای که به‌تازگی توسط محققان کالج دانشگاهی لندن در انگلیس انجام شد، نشان داد که بیشتر مردم علایم سرطان را نادیده می‌گیرند و در عوض این علایم را به بیماری‌های کم خطرتر ارتباط می‌دهند.


محققان در این مطالعه اطلاعات‌هزار و ٧٢٤ فرد ٥٠ ساله و مسن‌تر را مورد بررسی قرار دادند.


تجزیه و تحلیل این اطلاعات نشان داد که تنها ٢درصد این افراد علایم هشداردهنده سلامتی را به ابتلا به سرطان ربط می‌دادند. نتایج این مطالعه که در مجله PLOS ONE منتشر شده است نشان داد که ٥٣‌درصد این افراد دست‌کم یک علامت هشدار دهنده ابتلا به سرطان در عرض ٣ ماه را تجربه کرده بودند. اما محققان از این کشف متعجب شدند که تنها ٢‌درصد این افراد این علایم را به پتانسیل ابتلا به سرطان ارتباط دادند و بقیه آن را جدی نگرفته بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha