مدیر دفتر سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت با اشاره به كمبود روانپزشك در كشور گفت: با توجه به كمبود روانپزشك تلاش می شود از پزشك خانواده در این بخش استفاده شود.

به گزارش سلامت نیوز، دكتر صابری زفرقندی در مراسم تقدیر از فعالان عرصه سلامت روان و مددكاران اجتماعی با بیان اینكه با این اقدام پزشكان خانواده می‌توانند كمبود روانپزشك را جبران كنند، افزود: بدین ترتیب بیماران مبتلا به مشكلات روان، دسترسی بهتری به پزشكان خواهند داشت.

وی با اشاره به بهبود خدمات روانپزشكی پیشگیری و ارتقای سلامت روان جامعه یادآور شد: رشد برنامه‌های بهداشت روان از اهداف سلامت روان وزارت بهداشت است.

مدیر كل دفتر سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت در ادامه بهبود خدمات روانپزشكی را از اهداف برنامه وزارت بهداشت برشمرد و افزود: تهیه استانداردهای بخش‌ها و بیمارستانهای روانپزشكی، تدوین استانداردهای اورژانسهای روانپزشكی و پروتكل مراقبت از بیماران روانی پس از ترخیص، تهیه برنامه جامع پیشگیری از خودكشی و ادغام بهداشت روان در نظام ارایه خدمات بهداشتی اولیه از برنامه‌هایی است كه در قالب این هدف گنجانده شود.

دكتر زفرقندی هدف دوم را پیشگیری و ارتقای سلامت روان جامعه و ارتقای برنامه حمایت‌های روانی اجتماعی در بلایا و بازبینی برنامه كشوری دانست و افزود: تدوین برنامه ملی پیشگیری و مدیریت پدیده كودك آزاری، مرور سیستماتیك مداخلات پیشگیرانه از اختلالات روانپزشكی، برنامه آموزشی مهارت زندگی و بازبینی برنامه كشوری از جمله این برنامه‌هاست.

به گفته وی، برنامه پیشگیری از خشونت خانگی با استفاده از شبكه خدمات بهداشتی درمانی و برنامه آموزشی مهارتهای فرزند پروری و تدوین متون آموزشی برای مربیان و والدین از دیگر برنامه هاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha