یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵
کد خبر: 131146

طی آخرین یافته‌های محققان، جدید‌ترین عوامل به وجود آورنده بیماری افسردگی و راه درمان آن اعلام شد. بر همین اساس محققان دریافتند به رغم اینکه تعطیلات برای برخی از افراد خوشایند و شادی آفرین است برخی دیگر را به مرز افسردگی می‌کشاند.

سلامت نیوز: طی آخرین یافته‌های محققان، جدید‌ترین عوامل به وجود آورنده بیماری افسردگی و راه درمان آن اعلام شد. بر همین اساس محققان دریافتند به رغم اینکه تعطیلات برای برخی از افراد خوشایند و شادی آفرین است برخی دیگر را به مرز افسردگی می‌کشاند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، بر اساس این یافته‌ها، آن دسته از افرادی که بیشتر اوقات سال را در تنهایی به سر می‌برند، با شروع تعطیلات احساساتی از قبیل استرس، اضطراب و تمایل به گوشه نشینی و انزواطلبی را تجربه می‌کنند که آنها را با علائم افسردگی رو به رو می‌سازد.

این محققان پیروی از یک رژیم غذایی سالم، رسیدگی به امور فردی و مؤثر، پرکردن اوقات فراغت به بهترین شکل ممکن و استراحت کافی را فاکتورهای مهمی می‌دانند که مانع از افسردگی تعطیلات می‌شوند. بیماری افسردگی که با علائمی از قبیل بی‌حوصلگی، خواب فراوان، دوری از جمع، پرخوری، به استقبال شرایط غمبار رفتن و مواردی از این دست تظاهر پیدا می‌کند، کودکان را هم از این قاعده مستثنی نمی‌دارد بر همین اساس، بیماری افسردگی کودکان خجالتی را که بیشتر در معرض چاقی هستند نیز تهدید می‌کند و کودکانی که از موقعیت‌های اجتماعی فاصله می‌گیرند و بی‌تحرک هستند نسبت به سایر کودکان با افزایش وزن رو به رو می‌شوند.

بر اساس این مطالعه که از تحلیل وضعیت 8 هزار و 346 کودک 9 تا 11 ساله به دست آمده علاوه بر عوامل ژنتیک مانند قد و وزن، میزان تعامل کودکان با همسالانشان نیز اندازه‌گیری شده است که از طریق پرسش‌هایی درخصوص دوست یابی آنها سنجیده شد و یافته‌ها نشان داد فعالیت‌های اجتماعی کمتر در کودکان، خطر افزایش وزن و رفتارهای تغذیه‌ای ناسالم را افزایش می‌دهد. علاوه بر این طی جدید‌ترین تحقیقات و مطالعات انجام شده روی تعدادی بیمار مشخص شد «گاز خنده» در درمان افسردگی حاد مؤثر شناخته شده است. در این بررسی‌ها مشخص شد دی‌نیتروژن منواکسید یا گاز خنده تأثیر درمانی سریع و مؤثر بر افسردگی شدید داشته و برای آن دسته از بیمارانی که بدنشان به داروهای افسردگی یا دیگر روش‌های درمانی معمول واکنش نشان نمی‌دهد پاسخ خوبی دربر داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha