صبح امروز تعدادی از پرستاران با تجمع مقابل نهاد ریاست جمهوری خواستار اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری شدند. این تجمع در حالی صورت گرفت که سازمان نظام پرستاری با ارسال پیامکی پرستاران را دعوت به آرامش کرد و از برطرف شدن مشکلاتشان تا دو تا سه ماه آینده خبر داد.

عکس/ تجمع پرستاران مقابل نهاد ریاست جمهوری: اعتدال در پرداختها  را رعایت کنید

سلامت نیوز:صبح  امروز تعدادی از پرستاران با تجمع مقابل نهاد ریاست جمهوری خواستار اجرای  قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری شدند.

این تجمع در حالی صورت گرفت که سازمان نظام پرستاری با ارسال پیامکی پرستاران را دعوت به آرامش کرد و از برطرف شدن مشکلاتشان تا دو تا سه ماه آینده خبر داد.

یک پرستار شرکت کننده  در این تجمع در گفتگو با خبرنگار سلامت نیوز گفت : «خواسته ما واضح و روشن است و ما تنها خواستار اجرای بی قید و شرط قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری هستیم. هدف اصلی ما خدمت به جامعه است . در سالهای گذشته اعلام کردند که بودجه لازم برای اجرای این قانون تامین نشده و کشور منابع مالی کمتری در دسترس داشت و در حال تحریم بود به همین دلیل ما در مقابل این عدم اجرا سکوت کردیم. چند ماه پیش طرح تحول سلامت توسط آقای وزیر اجرایی شده است . مبلغ هنگفتی از خزانه کشور به جامعه سلامت تزریق شد ولی متاسفانه جامعه درمان از دیدگاه آقایان فقط 7 درصد پزشکان متخصص بودند که دولت هزینه هایشان را داد و بقیه جامعه سلامت مانند پرستاران،پیراپزشکان،بیهوشی،اتاق عمل،آزمایشگاه و بقیه دست اندرکاران حتی خدمه بیمارستانها هیچ عایدی نداشتند.

یک پرستار شرکت کننده دیگر در این تجمع  با بیان اینکه تنها خواسته پرستاری اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری است که به تصویب مجلس رسیده است به خبرنگار سلامت نیوز گفت: «متاسفانه جوی در جامعه بوجود آمده که پزشک و پرستار را در مقابل یکدیگر میبینند و این درست نیست. »

وی افزود :« پرستاری که به درد بیمار رسیدگی میکند و مردم وقتی بیمارشان را در بیمارستان میگذراند باید خیالشان راحت باشد نباید پرستار بی انگیزه و تحقیر شده و کسی که درگیر مشکلات اقتصادی و وام و .. باشد چنین پرستاری نمیتواند یک پرستار خوب باشد. جامعه اگر بخواهد از لحاظ بهداشتی پیشرف کند باید به پرستاران بها دهد .»

وی راه حل این مشکلات را بها دادن به جامعه پرستاری دانست و افزود :« ما آمدیم که خواسته هایمان را به گوش رئیس جمهور برسانیم و اگر واقعا برنامه ای اصلیشان  اعتدال است ما هم خواستار اعتدال در پرداختها  هستیم. نه تنها پرداخت بلکه در درمان و مدیریت درمان خواستار اعتدال هستیم.ما خواستار معتدل کردن جو پزشک سالار در جامعه میباشیم و اکنون که وزارت بهداشت گوش شنوایی برای پرستاران ندارد انجا آمده ایم تا دکتر روحانی صدای پرستاران را بشنود.

لازم به ذکر است که پرستاران  با انتقاد از دیدگاه یک سویه نگر حاکم بر وزارت بهداشت معتقدند این وزارت خانه تامین کننده منافع گروه قلیل از کادر درمان میباشد.

همچنین این پرستاران معتقدند که بی توجهی و بی عدالتی با اجرای طرح تحول سلامت به اوج خود رسید و پرستاران در برنامه ریزی ها و قوانین مربوط به طرح تحول نادیده انگاشته شده اند .

 

تجمع پرستاران مقبل نهاد ریاست جمهوری

 

تجمع پرستاران مقبل نهاد ریاست جمهوری

 

 

تجمع پرستاران مقبل نهاد ریاست جمهوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ملک محمدی ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    38 2
    با تشکر فراوان از جناب آقای شریفی مقدم که ما را تنها نگذاشتند.ما مطالباتمان را زیر سایه حق با عشق به رهبر وبا کلید طلایی جناب آقای روحانی به طور کامل خواهیم گرفت.واز این پس هیچ حقی از ما ضایع نخواهد شد
  • نجیبه کاک سوری ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    44 3
    جناب وزیر تجمع این همه پرستارو 100 نفر میبینه وبخاطر همینه که کارانه 100 میلیونی پزشکان رو یک میلیون میبینه حتما به چشم پزشک مراجعه کنند
  • سید حسینی ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    زنده باد پرستاران تلاشگر
  • دکتر رضا رسام ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    4 36
    این یک دروغ فاحش است که پررستاران برای منافع صنفی خود باب کرده اند که میگویند در آمد پزشکان صد برابر پرستاران است این حالت فقط وقتی پیش می آید که در آمد یک و نیم میلیونی یک پرستار طرحی با سابقه کار صفر را با در آمد کسانی امثال دکتر ماندگار ( نخستین جراحی که در ایران پیوند موفق قلب انجام داد) مقایسه کنیم. به نظر شما حق دکتر ماندگار نیست که صد برابر یک پرستار تازه شروع به کار کرده در آمد داشته باشد ؟ تاز اگر در آمد او را با یک رزیدنت تخصصی مقایشه کنید بیش از صد برابر هم میشود. یعنی در واقع در آمد یک پرستار طرحی که فقط چهار سال تا مقطع لیسانس درس خوانده و در هیچ منطقه محرومی هم کار نکرد و عملا سابقه کار صفر دارد در حال حاضر بیش از در آمد پزشکی است که هفت سال در دوره عمومی درس خوانده و دو سال در دور افتاده ترین نقاط کشور که خیلی از پرستاران محترم حتی نامش را نشنیده اند خدمت کرده و بعد حداقل یکسال پشت آزمون دستیاری ، زندگی و خانواده و تفریح و کار و همه چیز را تعظیل کرده و بیش از 25000 صفحه کتاب را مرور کرده و با جزییات فراگرفته تا در امتحان شاق دستیاری پذیرفته شود و سه تا چهار سال شب وروز با حداقل در امد در بیمارستانهای دولتی به ضعیف ترین و نیازمند ترین اقشار این ملت خدمت ارائه می کند . آیا واقعا حق است که در آمد این پزشک کمتر از نصف در آمد همان پرستار معترض صفر کیلومتر باشد ؟ آقایان اگر وجدان دارید این دروغ ها را بر زبان نیاورید > در امد کدامم پزشک صد برابر پرستار است ؟ چطور به خود اجازه می دهید در امد پرستار تازه کار را با ستاره ها و اسطوره هایی همچون دکتر ماندگار مقایسه کنید ؟ چرا در امدتان را با منمقایسه نمی کنید؟ من رزیدنت سال چهارم یا جمعا 14 سال سابقه تحصیل و خدمت ( منهای سالهایی که در دوران قبل از دیپلم درس خواندم تا موفق به قبولی در رشته پزشکی شوم و به رشته های پایینتر رضایت ندهم) که در امدم نصف در امد یک همکار پرستار تازه مشغول به کار شده میباشد ؟؟ انصاف ازاین جامعه رخت بسته.....
    • امیرکبیر ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
      21 0
      جناب دکتررسام شمایه طوری حرف میزنی انگارماتوی این مملکت شیفت نمیدیم ،من خودم فیش کارانه اتندجراح بیمارستان رودیدم که برای یک ماه 70 میلیون به حسابش ریخته شده بود،ازنظرشماپول کمیه برای یک ماه ،اندازه حقوق 5 سال کارکردن منه جناب ،بعدمیدونین ماچراناراحتیم ،نه اینکه ناراحت هستیم که چرا70 میلیون گرفته نه ،برای اینکه ازتزریقات تاپانسمان تاخط وریدی تاسوندفولی تاگاواژتاسوچورو...همه به جیب این اتندرفته ،خودت میدونی اینکاراروپرستاراانجام میدن وبه جیب پزشکان میره البته نه شمابلکه اتندها،ازشماکه ادعای هوشمندیتون میشه تعجب میکنم که این حرفارومیزنیدمگرمادربرنامه ثریانشون ندادیم که حقوق رزیدنت هم مثل پزشک عمومی وپرستارپایینه واین روباآمارنشان دادیم پس چراناراحتی،این بزرگواری پرستاران ایرانه که به حقوق کم شمادربرنامه ثریااشاره کردیم ولی شماظاهرابه کلاستون برخورده،البته ناگفته نماندکه درسیستم وزارت مابااین شرایطجهنمی که برای رزیدنتهاایجادمیکنندو4تا7سال کاربامشقت وباحقوق کارگری ازگرده آنهامیکشندآنهارامستعدوآماده وامیدواربه روزهای پرپول خوش آینده میکنندبجای اینکه درس حکمت ومردم داری به رزیدنتهای مابدهندکه وقتی هموطنت تحریم است وبرای عزیزسرطانیش هرروزمیمیردوزنده میشودباپول این انسان فلک دیده برکت به زندگی نمیایدوآرامش اززندگی میرودآنچنانکه درزندگی اطرافیانمان که بنیانشان برپول وثروت است نه انسانیت میبینیم
  • خدیجه ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    37 0
    جناب وزیر متاسفم که به وضع معیشتی جمعیت بزرگ پرستاران کشوراهمیت نمیدهید وفقط پزشکان را میبینید بدانید که کیفیت درمان بدون حضور پرستاران با انگیزه تامین نخواهد شد !!!!
  • حامد ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    33 0
    چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید آقای محترم وزیر! اگر پرستاران 100 نفر بودند چرا قرار بود از وزارت بهداشت برای مذاکره با پرستاران بیایند؟! 100 نفر که تجمع نیست.
  • نرگس ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    36 0
    آقای دکتر رسام! قیاس مع الفارغ نمودید! شعور پرستاری را خیلی کمتر از آنجه هست فرض نمودید. شما لازم نیست حقوق یک نابغه ی پزشکی را با حقوق یک پرستار طرحی مقایسه کنید. لطف بفرمایید حقوق یک پرستار 30سال خدمت کرده را با یک پزشک صفرکیلومتر مقایسه بفرمایید... ببینید آیا حق اینهمه خدمتش ادا شده؟ از آن گذشته ماکه حرف ناحق نمی زنیم! سه برابر ما درس خواندید، سه برابر ما یا صلا"10برابر ما حقوق بگیرید.!! آیا واقعا" 10برابر، 20برابر یک پرستار با حقوق 1/5 میلیونی حقوق میگیرید؟؟؟؟؟ یا بیشتر از اینست!!!! پس منصف باشید و از حرف حق دردتان نگیرد . چون درد ما خیلی بیشتر از این حرفهاست
  • محمد ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    28 1
    آقای دکتر رسام، من سر پرستار ccuهستم با 27سال سابقه کار و اون موقعی که شما بچه بودی کارشناسی گرفتم و العان کارشناس ارشدمراقبت های ویژه دارم.اگه ناراحت نمیشی باید بگم به خیلی از پزشکا هم توکارشون راهنمایی میدم.و واقعا یه پزشک داره 100برابرمن در میاره. آیا من هم بی سابقه یا نابلدم یا سختی نکشیده ام- این یه چیزیه که بین شما پزشکا جا افتاده (استخر.خونه بزرگ. سونا.جکوزی و عشق و حال زیادو مسافرت خارجی و.... که برای رسیدن به اینا هرکاری میکنید و چون باب شده از همه هم طلبکارید. یه همراه بیمار هنگام مرگ عزیزش هر چی داره میده به شما و آخرش هم از شما تشکر میکنه و شما هم فکر میکنید کارتون درسته- مگه این کشور برای شما هزینه کرد که..... یه خورده وجدان خوبه
  • hada ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    15 0
    راستی آقای رئیس جمهور مگر نه اینکه وزیر شما چشم پزشک است پس چرا اینهمه معترض را 100 نفر دید نکند چشم ایشان نیز مانند گوششان مشکل دارد؟!یا شاید هم شمردن رقمهای کمتر از میلیون را فراموش کرده اند! لطفأ تدبیری بیندیشید تا دیر نشده.
  • میر ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    16 0
    آقای رزیدنت! میدونی تا حالا چند نفر خونه شون رو که یه عمر کار کرده بودند تا بخرن و یا ماشینشون رو فروخته و به حساب پزشکها ریخته اند تا بچه شون یا همسرشون یا مادرشون یا خودشون رو درمان کنند؟ خیلی دردناکه نه ؟این حرفها رو ما پرستاران نمیگوییم همه مردمی که روزی پزشک معالجش گفت که این شماره حسابمه وتا پول تو حساب نره عمل نمیکنم شاهدند باور نداری یه ذره وجدانت رو بیدار کن و چشمهاتو بشوی تا واقعیتها رو ببینی و هی تو این سایت و اون سایت کامنت دروغ نذار ؛ ما که میدونیم متخصصینی هستند که درآمد میلیاردی در ماه دارند پس لطفأ هیس!
  • sami ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    13 0
    کاش انسانهای بزرگی مثل شریفی مقدم رو تنها نگذاریم و قدرشونو بدونیم که حق طلبی رو به پول و جاه و مقام نمیفروشند.در ضمن کماکان زیر میزی ها در بیمارستان ما برقرار است.
  • پرستار ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    15 0
    سلام خدمت دوستان غزيزم پرستار و پزشك دوستان ميدانند درمان به صورت تيم ورك است و همه لازمه هم هستند در تيم درمان و نقش پرستاران به عنوان قلب درمان بر كسي پوشيده نيست باري چند نكته در اين اوضاع قابل تامل است اكنون ما ميبينيم بودجه بسيار فراواني هدفمند و مديريت شده روانه جيب همكاران عزيز پزشك ما شده است اعم از پزشك روستا و پزشك متخصص و عمومي باري بگذريم از هزينه هاي فراواني كه خرج تهيه پاويون هاي اين دوستان از هزينه سلامت ملت شد ه است .سوال اينجاست اين همكاران عزيز ما كه خود را نخبه ميدانند كه فرض حتم ان شا... هستند چقدر ازاين نخبه بودنشان صرف رفع الام ملت شد ه است كه حال بايد ملت جدا از زيرميزيهاي گذشته كه پرداخت ميكردند بودجه سلامتشان نيز مديريت شده به جيب اين دوستان رود ..پزشكي كه جز نيم ساعت صبح سر ويزيت ان هم به زور مابقي در مطب خصوصي دنبال فروش نخبگي خود به مردم است و حاضر نيست مريض بد حال خود را خارج از ان نيم ساعت صبح ببيند حال فرض بر نخبه بودن چه بكار ملت.باري دوست عزيز دكتر من ما مردم نيستيم كه گاهي ندانيم ما پوست و گوشت اين سيستم هستيم هر چند مردم اگاهي دارند.دوستان پزشك عمومي ما كه با ان همه نخبگي شرح حاشان در اورزانس ها مشخص است كه اگر پرستاران اورزانس نباشند شما ميدانيد چه خواهد شد...باري همه ي اينها به كنار اگر شما نخبه ايد پس چرا نود درصد كارها و وظايف شما را پرستاران انجام ميدهند شما خود انجام بدهيد پولش را هم بگيريد نوش جان نه اينكه همكار پرستار من بار ها به خاطر اين سيستم پزشك سالار شما به علت عدم انجام وظيفه شما توبيخ شده است ....ما نگرانيم نگران شما ي همكار پزشك نگران بيمار و نگران تمام تيم سلامت كه اگر كار پرستار به سامان نرسد هيچ كدام به سامان نخواهيد شد.من ا... توفيق
  • نرگس ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    8 0
    هروقت درد دل دوستان رو میخونم بخدا دردم تازه میشه... دلم بدجور میسوزه! از اینکه آتشی که پرستار در زمستان سرد برای گرمی کلبه ی بیمار ان در دستهایش میگیرد و میسوزد، صرف گرم شدن تن پزشکانی میشود که سنگین ترین چیزی که بلند میکنند یک خودکار بیک است و داغترین چیزی که لمس میکنند یک لحظه تب بیمار است!!
  • سمانه ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    6 0
    با سلام جناب وزیر بارها اعلام کردند این گروه معترض تعداد کمی بودند اگر پرستارانی که اعتراض داشتند و دارند فقط برای همان یک ساعت اعتراض بخش ها را ترک میکردند بنظر شما چه تعداد مریض به خطر می افتاد؟لطفا اینقدر کار پرستاران را دست کم نگیرید، بارها بوده که تمام شب مراقب بیماران زیادی بوده ایم گاه ساعتها کنار بالین بیمار بیدار بودیم تا تبش کم شود قندش کنترل شود و. .. اما اینها وظیفه بوده و منتی نیست درد آنجا است که حتی یک نفر قدر تلاش پرستاران را نمی داند وهمراه همان بیمار که مراقبت شبانه روزی ما را دیده وقتی بیمار خوب می شود دستان پزشک را به گرمی می فشارد و می گوید جان بیمارشان را مدیون اویند.مشکل ما زمانی بیشتر می شود که همکاران محترم در سازمان نظام پرستاری و وزیر محترم بهداشت نیز ما را نادیده می گیرند، من و امثال من از لحظه ای هراسانیم که پرستاران در انتخاب شغلشان دلسرد شوند و آنگاه است که. . !
  • انور ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    0 0
    آقای وزیر بهداشت میفرمایند قیاس دستمزد پرستاران با پزشکان قیاس درستی نیست. صحبت پرستاران و پیراپزشکان اینست : همانطور که پزشکان ایرانی را با پزشکان خارجی و آمریکا مقایسه میکنند پرستاران نیز خود را با پرستاران خارجی قیاس میکنند. آقای وزیر بهداشت اگر یک پزشک متخصص آمریکایی دستمزد ماهانه ی حداقل 40 میلیون تومانی دارد. اختلاف درامد پزشک وپرستاردراقصی نقاط دنیا. امریکا=3برابرپرستار استرالیا=2/6برابرپرستار ترکیه=2/4برابرپرستار فرانسه=1/5برابرپرستار عربستان=1/3برابرپرستار کشورعزیزمان ایران 100تا300برابر.تازه وزیر محبوبمان اعلام کرده تنهادغدغه اش اصلاح وضع معیشتی پزشکانه.بزن دستو به این وزیر نخبه مون!!!!!!!! یک پرستار آمریکایی هم درآمدی بیش از 20 میلیون تومان دارد. ولی در ایران یک پونصدم این تناسب هم رعایت نمیشود. آقای وزیر بهداشت بر طبق آمار مستند و موثق پزشکان ایرانی بالاترین سطح درآمد پزشکان دنیا را دارند. در حالی که پرستاران ایرانی پایین ترین سطح درآمد دنیا را دارند. پس چگونه شما این قیاس را درست نمیدانید.
  • انور ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    4 0
    آقای وزیر بهداشت میفرمایند قیاس دستمزد پرستاران با پزشکان قیاس درستی نیست. صحبت پرستاران و پیراپزشکان اینست : همانطور که پزشکان ایرانی را با پزشکان خارجی و آمریکا مقایسه میکنند پرستاران نیز خود را با پرستاران خارجی قیاس میکنند. آقای وزیر بهداشت اگر یک پزشک متخصص آمریکایی دستمزد ماهانه ی حداقل 40 میلیون تومانی دارد. اختلاف درامد پزشک وپرستاردراقصی نقاط دنیا. امریکا=3برابرپرستار استرالیا=2/6برابرپرستار ترکیه=2/4برابرپرستار فرانسه=1/5برابرپرستار عربستان=1/3برابرپرستار کشورعزیزمان ایران 100تا300برابر.تازه وزیر محبوبمان اعلام کرده تنهادغدغه اش اصلاح وضع معیشتی پزشکانه.بزن دستو به این وزیر نخبه مون!!!!!!!! یک پرستار آمریکایی هم درآمدی بیش از 20 میلیون تومان دارد. ولی در ایران یک پونصدم این تناسب هم رعایت نمیشود. آقای وزیر بهداشت بر طبق آمار مستند و موثق پزشکان ایرانی بالاترین سطح درآمد پزشکان دنیا را دارند. در حالی که پرستاران ایرانی پایین ترین سطح درآمد دنیا را دارند. پس چگونه شما این قیاس را درست نمیدانید.