یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۸
کد خبر: 131164

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت : درآمد اختصاصی وزارت بهداشت با اصلاح سقف آن از محل تعرفه های جدید از 9 هزار میلیارد به 20 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

سلامت نیوز: معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت : درآمد اختصاصی وزارت بهداشت با اصلاح سقف آن از محل تعرفه های جدید از 9 هزار میلیارد به 20 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، «ایرج حریرچی» در حاشیه اجلاس معاونان وزارت بهداشت با اعلام این مطلب افزود: منابع بودجه ای وزارت بهداشت نیز رشد سه درصدی دارد و درآمد عمومی وزارت بهداشت نیز از 22 هزار و 100 میلیارد تومان به 22 هزار و 400 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه بودجه ستاد وزارت بهداشت هیچ رشدی نداشته است، خاطر نشان کرد: امسال عملکرد بودجه ای وزارت بهداشت 14 هزار و 500 میلیارد تومان خواهد بود.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: منابع اختصاصی وزارت بهداشت عمدتا از بیمه است و مشکل ما در رشد بودجه بیمه سلامت ایرانیان است که فقط 16 درصد رشد داشته و در حال پیگیری آن هستیم.

حریرچی افزود: امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده با سازمان برنامه و بودجه شاهد کاهش هیچ میزان خدمتی در حوزه سلامت نباشیم.

وی یادآور شد: درآمد حاصل از مالیات برای وزارت بهداشت بالغ بر سه هزار میلیارد و درآمد حاصل از مالیات و نفت (توامان) 22 هزار و 300 میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد: سال گذشته هیچ بودجه ای از محل هدفمندی یارانه ها و پزشک خانواده به وزارت بهداشت داده نشد اما امسال طی هشت ماه ، چهار هزار و 800 میلیارد تومان به سلامت از محل هدفمندی یارانه ها و دو هزار میلیارد تومان مازاد هم به اجرای طرح تحول سلامت اختصاص داده شد.

حریرچی گفت: سال 1394 بودجه وزارت بهداشت از محل درآمدهای عمومی سه درصد و از محل تملک دارایی 39 درصد افزایش خواهد یافت و اگر سال آینده همه بودجه های سلامت محقق شود 20 هزار میلیارد تومان به حوزه سلامت اختصاص خواهد یافت و بیش از 30 درصد نیز افزایش درآمد خواهیم داشت.

معاون کل وزارت بهداشت افزود: با دو مکانسیم تعرفه گذاری و افزایش بهره وری بر قیمت تجهیزات پزشکی کنترل داشته ایم.

حریرچی افزود: مجموع طلب ما از بیمه ها هفت هزار و 800 میلیارد تومان است که تاکنون فقط یک چهارم آن را دریافت کرده ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha