متخصصان استرالیایی می‌گویند: بیماران افسرده باید در مورد تعامل با دیگران و عکس‌العمل‌های خاص در شرایط اجتماعی مختلف آموزش ببینند.

سلامت نیوز: متخصصان استرالیایی می‌گویند: بیماران افسرده باید در مورد تعامل با دیگران و عکس‌العمل‌های خاص در شرایط اجتماعی مختلف آموزش ببینند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، تحقیقات متخصصان دانشگاه آدلاید در استرالیا نشان می‌دهد تصورات منفی نسبت به موقعیت‌ها و شرایط مختلف اجتماعی که بیماران در گذشته تجربه کرده‌اند موضوع بسیار مهمی در ارتباط با این بیماران است و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

یافته‌های متخصصان دانشگاه آدلاید نشان می‌دهد کسانی که دچار افسردگی حاد هستند اغلب در گذشته شرایط اجتماعی را تجربه کرده‌اند که در آن دچار احساسات منفی حاصل از تبعیض و نادیده گرفتن شده‌اند و به همین دلیل نیز رفتارها و رویدادهای مختلف اجتماعی را متفاوت‌ از دیگران تفسیر می‌کنند و به دلیل دید منفی که پیدا کرده‌اند در آینده دچار سوءتعبیرهایی می‌شوند. در واقع این مشکل در تعاملات اجتماعی به دلیل تغییر در توانایی‌های فرد افسرده در اجتماع به وجود می‌آید که حتی تا زمان بهبودی نیز ادامه می‌یابد.

به گزارش مدیکال اکسپرس، بیماران افسرده همواره به دلیل روابط ضعیف اجتماعی خود در محل کار، گروه‌های اجتماعی و... مورد سرزنش قرار می‌گیرند. روانپزشکان معتقدند این موضوع در میان افراد افسرده اغلب نادیده گرفته می‌شود در حالی که باید توجه داشت توانایی افراد در کار و فعالیت‌های گروهی و روابط سالم اجتماعی، برای سلامت روان آنها بسیار مفید است. در واقع نادیده گرفتن این جنبه از زندگی (برقراری روابط سالم اجتماعی) در میان بیماران افسرده به تشدید بیماری آنها منجر می‌شود.

پزشکان معتقدند آموزش‌ مهارت‌های اجتماعی در حال حاضر تاثیر و نقش پررنگ‌تری نسبت به دارودرمانی و روان درمانی‌های معمولی برای این بیماران دارد. این آموزش‌ها نه تنها برای بیماران افسرده بلکه برای دیگر مبتلایان به اختلالات روانی نیز تاثیرات مثبت و طولانی مدتی خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha