یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷
کد خبر: 131176

براساس مطالعات متخصصان دندانپزشکی، مکیدن انگشت یا پستانک می‌تواند باعث تأثیر منفی روی سیستم فک و دندان کودکان شود.

سلامت نیوز: براساس مطالعات متخصصان دندانپزشکی، مکیدن انگشت یا پستانک می‌تواند باعث تأثیر منفی روی سیستم فک و دندان کودکان شود.

به گزارش سلامت نیوز، در این باره دکتر محمد حسین سلطان‌زاده، فوق تخصص عفونی اطفال به روزنامه ایران می‌گوید: مکیدن انگشت یا پستانک بویژه با قرار گرفتن کودک در شرایط خاصی مانند جدایی از پدر و مادر یا بودن در مکان‌های تازه و مابین افراد ناآشنا، به آرام شدن او کمک بسیاری می‌کند، اما مکیدن طولانی‌مدت پستانک و انگشت تقریباً به میزان مشابهی، بر سیستم دندان‌ها و فک تأثیر می‌گذارند.
 آیا مکیدن پستانک، تأثیر منفی روی عفونت گوش‌ها بر جای خواهد گذاشت؟
در برخی گزارش‌ها مشخص شده کودکانی که پستانک استفاده می‌کنند، 90 درصد بیشتر در معرض عفونت‌های مکرر گوش میانی هستند چرا که گوش و حلق به هم مرتبط هستند و دهان راه خوبی برای ورود باکتری‌ها محسوب می‌شود.
 آیا مکیدن پستانک، موجب پوسیدگی دندان‌ها می‌شود. آیا این موضوع صحت دارد؟
آلودگی پستانک به میکروب‌های مولد در کنار مواد قندی و تغذیه نامناسب به مرور زمان موجب پوسیدگی‌های شدید دندانی در کودکان می‌شود.
علاوه بر پوسیدگی دندان‌ها آیا مکیدن پستانک، زیان دیگری هم متوجه نوزادان خواهد کرد؟
طولانی شدن عادت مکیدن سبب می‌شود که دندان‌های جلویی فک بالا و پایین از هم فاصله پیدا کنند و کام کودک عمیق شود که اگر این عمل تا زمان روییدن دندان‌های دائمی ادامه یابد صدمه زیادی به دندان‌های دائمی وارد می‌سازد.





برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha