یك كارشناس مامایی گفت: خوردن چهار قاشق چای خوری زنجبیل در روز تهوع صبحگاهی زنان باردار را از بین می‌برد.

دكتر پروانه‌ حیدری در سمینار حاملگی پرخطر كه در دانشكده پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد كرج برگزار شد، به معرفی مسكن‌های گیاهی در طول دوران بارداری پرداخت و اظهار داشت: گیاه بابونه در زنان باردار به عنوان یك آرام بخش قوی عمل می‌كند و از تهوع آنان می‌كاهد، در ضمن التهاب صورت را از بین می‌برد عصاره این گیاه به دلیل آنتی باكتریال بودن سبب شادابی و سلامتی می‌شود.

وی افزود: برگ تمشك جهت تامین انرژی در بارداری موثر است،‌ در تولید شیر پیشگیری از سقط و بهبود تنوع نیز موثر است.

این عضو هیات علمی دانشكده‌ی مامایی در ادامه به ذكر خواص گیاه گزنه برای زنان باردار پرداخت و یاد آور شد: برگ گزنه شامل املاح كمك كننده در رشد چنین می‌باشد و در پیشگیری از خونریزی پس از زایمان موثر است. همچنین كیفیت شیر مادر را افزایش می‌دهد وسبب تقویت سیستم عصبی و تعادل هورمونی مادر پس از زایمان می‌شود.

حیدری خاطر نشان كرد: گیاه رازیانه هم در بهبود تهوع و سوء‌هاضمه در طول دوران بارداری و گوارش نوزاد درپس از زایمان موثر است گیاه زنجبیل نیز تهوع صبحگاه را از بین می‌برد.

دكتر مرجان ضیایی مدیر گروه مامایی دانشكده‌ی پرستاری و مامایی دانشگاه آزادكرج نیز در ادامه این سمینار به بیماری‌های دوران بارداری اشاره كرد و گفت: سل در بارداری با نشانه‌هایی مثل سرفه، تب و كاهش وزن بروز می‌كند، نوزادان مادران مبتلا به سل باوزن كمتری به دنیا می‌آیند و میزان مرگ و میر در نوزادان و مادران شش برابر افراد سالم است.

وی افزود: سیفلیس،‌تب تیفویدی و سوزاك از دیگر بیماری‌هایی است كه مادران باردار را تهدید می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha