مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی با بیان اینکه وضعیت مناسب بارش ها به گونه ای بوده که سطح دریاچه ارومیه ۳۵ سانتی متر بالا رفته است، گفت: آب ۱۲۰ روستای این استان با توجه به شوری دریاچه ارومیه در معرض شوری است.

سلامت نیوز:مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی با بیان اینکه وضعیت مناسب بارش ها به گونه ای بوده که سطح دریاچه ارومیه ۳۵ سانتی متر بالا رفته است، گفت: آب ۱۲۰  روستای این استان با توجه به شوری دریاچه ارومیه در معرض شوری است.

کاظم محمدی‌اقدم در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری صنعت آب و فاضلاب در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال فارس در خصوص آخرین وضعیت دریاچه ارومیه گفت: بارشهای این استان نسبت به پارسال مناسب بوده به طوری که دریاچه ارومیه در مقایسه با سال گذشته 35 سانتی متر بالا آمده است هر چند برای رسیدن به سطح مطلوب و حالت اولیه زمان می برد.

وی در خصوص کمبود آب در روستاهای این استان نیز اظهار داشت: در سال جاری از 2839 روستا 307 روستا با کمبود آب روبرو بوده‌اند اما با بارش های خوبی که صورت گرفته است هیچ روستایی با مشکل کمبود آب مواجه نیستند.

محمدی اقدم تصریح کرد: در حال حاضر 2000 روستا تحت پوشش شبکه آب هستند که حدود 81 درصد آنها تحت پوشش شرکت آبفای روستایی آذربایجان غربی هستند.

وی با اشاره به اینکه 120 روستای این استان مشکل کیفیت آب دارند به طوری که آب این روستاها لب شور است ادامه داد: خوشبختانه در این استان مشکل آلودگی آب نداریم و تاکنون توانسته ایم با دعوت از شرکتهای خصوصی آب شیرین کن هایی طراحی و نصب شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی در خصوص ساخت مجتمع های آبرسانی گفت:در سال جاری 40 میلیارد تومان اعتبار برای مجتمع‌های آبرسانی مصوب شده که تاکنون 45 درصد این اعتبار تخصیص پیدا کرده است.

به گفته وی، در صورت تامین مابقی اعتبار لازم 300 مجتمع روستایی تکمیل خواهد شد.

پانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری صنعت آب و فاضلاب از امروز یک شنبه الی چهارشنبه 26 آذرماه در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی برگزار می شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha