یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۳
کد خبر: 131198

در پاییز و زمستان، سیب را می‌توان با پوست خورد چون در این فصل تازه است اما در فصل‌های دیگر برای نگهداری سیب از تركیب‌هایی استفاده می‌شود كه خوراكی نیستند بنابراین پوست سیب‌های ذخیره شده در انبار، به ویژه سیب‌هایی که شب عید می‌خرید باید حتما قبل از خوردن بگیرید.

سلامت نیوز: در پاییز و زمستان، سیب را می‌توان با پوست خورد چون در این فصل تازه است اما در فصل‌های دیگر برای نگهداری سیب از تركیب‌هایی استفاده می‌شود كه خوراكی نیستند بنابراین پوست سیب‌های ذخیره شده در انبار، به ویژه سیب‌هایی که شب عید می‌خرید باید حتما قبل از خوردن بگیرید.


به گزارش سلامت نیوز، دكتر عباس یداللهی متخصص بیوتكنولوژی و اصلاح درختان و استاد دانشگاه تربیت مدرس در هفته نامه سلامت نوشت: خیلی‌ از افراد تصور می‌کنند اگر میوه‌ها و بعضی ‌سبزی‌ها را با پوست مصرف کنند، مفیدتر است اما همیشه اینطور نیست مثلا از آنجا كه برای نگهداری محصولاتی مانند سیب سردخانه‌ای یا خیار گلخانه‌ای از تركیب‌های شیمیایی خاصی استفاده می‌شود كه در پوست میوه و سبزی باقی می‌ماند، بهتر است این محصولات قبل از مصرف پوست گرفته شوند اما چه میوه و سبزی‌هایی را می‌توان با پوست خورد و كدام میوه و سبزی را باید پوست كند؟

در پاییز و زمستان، سیب را می‌توان با پوست خورد چون در این فصل تازه است اما در فصل‌های دیگر برای نگهداری سیب از تركیب‌هایی استفاده می‌شود كه خوراكی نیستند بنابراین پوست سیب‌های ذخیره شده در انبار، به ویژه سیب‌هایی که شب عید می‌خرید باید حتما قبل از خوردن بگیرید. خیار گلخانه‌ای هم حتما باید پوست گرفته شود در حالی كه خیار جالیزی را می‌توان با پوست خورد. پوست هویج هم هرچند نازك، بهتر است گرفته شود زیرا با وجودی که این ‌كار اینكه مضراتی دارد، متاسفانه پای آن نفت می‌ریزند. كدو سبز را هم می‌توان با پوست مصرف كرد اما كیوی به دلیل اینكه مدت طولانی نگهداری می‌شود و در انبار می‌ماند، باید قبل از خوردن پوست گرفته شود. به‌طور كلی، میوه‌های انباری و محصولاتی را كه مدتی در گلخانه می‌مانند باید پوست كند چون در انبار سموم فسفره استفاده و حتما مقداری از این مواد جذب پوست میوه می‌شود اما میوه‌های تازه آمده به بازار را می‌توان با پوست خورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha