مدیر کل پبش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه پایتخت فردا بارانی می شود از احتمال آبگرفتگی معابر در 7 استان طی دو روز آینده خبر داد.

سلامت نیوز: مدیر کل پبش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه پایتخت فردا بارانی می شود از احتمال آبگرفتگی معابر در 7 استان طی دو روز آینده خبر داد.

احد وظیفه در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: براساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی فعالیت سامانه بارشی یکشنبه در شمال غرب ادامه می یابد و از بعد ازظهر به تدریج در استان های غربی ابرناکی افزایش یافته و بارش باران شروع می‌شود.

وی با بیان این ‌که بارش در این روز عمدتا بصورت باران است و تنها در مناطق کوهستانی بارش برف پیش بینی می شود، اظهار داشت: دوشنبه دامنه فعالیت سامانه فوق علاوه بر نواحی ذکر شده مناطقی از جنوب غرب، استان های واقع در دامنه های مرکزی زاگرس، دامنه های غربی البرز و سواحل غربی دریای خزر را دربرمی‌گیرد.

به گفته وظیفه، از بعدازظهر سه شنبه  بتدریج از میزان بارش در شمال غرب و غرب کشور کاسته می شود و از اواخر وقت این روز در جنوب غرب کشور نیز ابرناکی کاهش می یابد و گستره بارش ها در این روز به دامنه های مرکزی البرز، سواحل شمالی و بخش هایی از مرکز خواهد رسید.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارش باران و برف از شمال غرب تا جنوب غرب کشور در دامنه های زاگرس از امروز تا سه شنبه تدام خواهد یافت، تصریح کرد: فردا بارش برف و باران در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، لرستان و بارش باران همراه با رعدوبرق و وزش باد در ایلام، لرستان و نیمه غربی خوزستان که در جنوب ایلام و غرب خوزستان به سبب رگبار و رعدوبرق آب گرفتگی معابر عمومی پیش بینی می شود.

وی افزود: روز سه‌شنبه نیز بارش برف و باران در غرب اصفهان، شمال خوزستان، لرستان و جنوب ایلام پیش بینی می شود که در شمال خوزستان به سبب رگبار و رعدوبرق احتمال آب گرفتگی معابر عمومی وجود دارد. بنابراین با توجه به بارش برف در جاده های کوهستانی از شمال غرب تا غرب کشور و لغزندگی جاده، برای سفر در مناطق یاد شده ، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ، لباس گرم و ... ضروری است.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی یادآور شد: فردا  آسمان تهران  نیمه ابری، در اواخروقت ابری همراه با بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و حداقل و حداکثر دما در این روز 7 و 12درجه سانتیگراد خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha