عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس با بیان اینکه هم اکنون سیستم ارائه دفترچه بیمه به مردم با نواقصی روبرو است، گفت: مراجعه مکرر و بدون دلیل افراد به پزشک متخصص با اقتصاد مقاومتی سازگار نیست.

انتقاد از نحوه ارایه دفترچه بیمه به افراد

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس با بیان اینکه هم اکنون سیستم ارائه دفترچه بیمه به مردم با نواقصی روبرو است، گفت: مراجعه مکرر و بدون دلیل افراد به پزشک متخصص با اقتصاد مقاومتی سازگار نیست.

مسعود پزشکیان در گفت وگو با خانه ملت، درباره ضرورت دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی در بخش بهداشت و درمان، گفت: رعایت قانون در حوزه بهداشت و درمان به دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی منتهی می‌شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر نیروی انسانی به اندازه کافی و به صورت تخصصی در حوزه بهداشت و درمان تربیت شود به نوعی می‌توان گفت در جهت اقتصاد مقاومتی حرکت کرده ایم.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: باید تدابیری اتخاذ شود که تجهیزات پزشکی به اندازه کافی وارد کشور شود.

پزشکیان با بیان اینکه باید بر اساس نیازهای هر منطقه و بیماران، تجهیزات و دارو  وارد کشور شود، ادامه داد: بازار آزاد که هم اکنون در بخش بهداشت و درمان وجود دارد یعنی هدر دادن منابع، که این موضوع با اقتصاد مقاومتی در تضاد است بنابراین باید به موضوع سطح بندی در وزارت بهداشت توجه کرد یعنی برای چه میزان جمعیت، چه نوع خدماتی با چه قیمتی فراهم می شود.

وی گفت: باید پذیرفت در حال حاضر سیستم ارائه دفترچه بیمه به مردم نیز با مشکل روبرو است یعنی هر کسی در هر زمانی می تواند به هر پزشکی مراجعه کند که این موضوع با اقتصاد مقاومتی هماهنگ نیست به طور مثال در کشورهای پیشرفته بیمار نمی‌تواند از همان ابتدا به پزشک فوق تخصص مراجعه کند به دلیل اینکه باید هزینه بالایی را پرداخت کند.

پزشکیان افزود: در بخش‌های مختلف حوزه بهداشت ودرمان کشور مانند دارو، تغذیه، درمان، تجهیزات، تاسیسات و مدیریت گردش مالی قابل توجهی وجود دارد بنابراین باید در این حوزه عملکرد تخصصی و هماهنگ با اقتصاد مقاومتی داشت و سیاست‌های صحیح در این بخش ها اعمال کرد.

وی تصریح کرد: اهداف اقتصاد مقاومتی ایجاب می‌کند که در بخش بهداشت و درمان برای جمعیت تعریف شده، خدمت مشخصی از سوی یک تیم حرفه ای ارائه شود.

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: باید پذیرفت زمانی‌که اشخاص غیرمتخصص مدیر می شوند اقتصاد کشور با چالش روبرو می شود بنابراین باید با اعمال مدیریت صحیح در تمامی موضوعات به‌صورت علمی کار شود تا به اهداف اقتصاد مقاومتی در بخش بهداشت و درمان دست یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha