مطالعات محققان انستیتو هلسینکی فنلاند نشان می دهد که باکتری های روده بیماران مبتلا به پارکینسون، در مقایسه با افراد سالم، کاملا متفاوت است بنابراین از طریق این باکتری ها می توان این بیماری را تشخیص داد.

سلامت نیوز: مطالعات محققان انستیتو هلسینکی فنلاند نشان می دهد که باکتری های روده بیماران مبتلا به پارکینسون، در مقایسه با افراد سالم، کاملا متفاوت است بنابراین از طریق این باکتری ها می توان این بیماری را تشخیص داد.

به گزارش ایرنا از ساینس، باکتری های روده افراد مبتلا به پارکینسون معمولا از یک خانواده نیستند و میزان تنوع باکتری ها با شدت بیماری افزایش می یابد. مطالعه بر روی 72 بیمار پارکینسونی و 72 فرد سالم نتایج این ادعا را تصدیق می کند.

تمام مطالعات، تاثیر باکتری های روده بر سلامتی را تصدیق می کنند. تعداد این باکتری ها بسیار بیشتر از تمام سلول های بدن است و سلامتی و بیماری ارتباط مستقیمی با وضعیت این باکتری ها دارد.

در ادامه این تحقیقات آمده است که بیماران مبتلا به پارکینسون، معمولا از اختلال دستگاه گوارشی نیز رنج می برند. یبوست یکی از مهمترین مشکلات این بیماران است.

این تحقیقات همچنین نشان می دهد که باکتری های روده با بخشی از سیستم عصبی تعامل دارند.

پارکینسون پس از آلزایمر شایع ترین بیماری سیستم اعصاب است که بر اثر کاهش دوپامین و اختلال جسم سیاه مغز ایجاد می شود.

جسم سیاه پیام های عصبی را از طریق نخاع به عضلات مختلف ارسال می کند و این فرآیند از طریق ماده شیمیایی دوپامین صورت می گیرد و باعث اختلال در تعادل و کنترل عضلات می شود.

معمولا بیماری پارکینسون پس از 60 سالگی بروز می کند ولی گاهی این بیماری در جوانان هم دیده می شود.

بیماری پارکینسون معمولا با لرزش یک دست آغاز می شود و به تدریج اکثر اندام ها را درگیر می کند.

وجود استرس مداوم در زندگی، استفاده از سیگار و مشروبات الکلی، شب زنده داری، عدم فعالیت مغزی و مصرف مداوم غذاهای چرب و شیرین باعث جلو انداختن این عارضه می شود.

بر اساس گزارش بنیاد ملی پارکینسون، در حال حاضر بیش از یک میلیون نفر در آمریکا به پارکینسون مبتلا هستند و سالانه بیش از 60 هزار نفر به این تعداد اضافه می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha