دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳
کد خبر: 131233

یک جراح چشم درباره عرضه داروهای جدید مربوط به درمان گلوکوم (آب سیاه) گفت: این دارو‌ها که شاید در آینده‌ای نزدیک وارد بازار شوند، می‌توانند در درمان گلوکوم تا حدودی کمک‌ کننده باشند.

سلامت نیوز: یک جراح چشم درباره عرضه داروهای جدید مربوط به درمان گلوکوم (آب سیاه) گفت: این دارو‌ها که شاید در آینده‌ای نزدیک وارد بازار شوند، می‌توانند در درمان گلوکوم تا حدودی کمک‌ کننده باشند.

دکتر حیدر امینی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص دستاوردهای جدید در زمینه بیماری گلوکوم گفت: جراحی‌های تازه‌ای ابداع شده و این اعمال جراحی جدید توانسته‌اند افق تازه‌ای را در درمان این بیماری ایجاد کنند.

وی با اشاره به هزینه بالای راه‌های پیشگیری از بیماری گلوکوم در جهان گفت: هنوز در سطح دنیا به علت هزینه‌بر بودن، بحث برنامه غربالگری بیماری گلوکوم جا نیافتاده تا بتوان از این راه مبتلایان به گلوکوم را شناسایی و به موقع درمان کرد. در ایران نیز این موضوع به علت اینکه تست‌های تشخیصی گران‌قیمت و مشکلی دارد؛ هنوز عملی نشده است. به هر حال تنها راه شناسایی این بیماری، پیدا کردن گروه پرخطر است، یعنی کسانی که احتمال ابتلا به بیماری در آنها بیشتر وجود دارد.

این استاد دانشگاه علوم ‌پزشکی تهران یادآور شد: هر چه سن بالا‌تر برود، خطر ابتلا به بیماری گلوکوم نیز بیشتر می‌شود. در اغلب انواع گلوکوم، زمینه ارثی نقش زیادی دارد. به همین دلیل کسانی که در بستگان خونی نزدیک‌شان بیمار مبتلا به گلوکوم دارند، باید از لحاظ این بیماری بررسی و به صورت دوره‌ای و سالانه معاینه شوند.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن در افرادی که عینک‌هایی با نمره بالای دوربینی و نزدیک‌بینی استفاده می‌کنند، امکان ابتلا به گلوکوم بیشتر است. از آنجا که اغلب موارد این بیماری تا مراحل پیشرفته، علامتی ندارد و اغلب بیماران از بیماری خود‌ آگاهی ندارند، معاینه دقیق توسط چشم‌ پزشک و تشخیص و درمان به موقع بیماری، سبب پیشگیری از نابینایی می‌شود.

این جراح چشم گفت: در بیماران قلبی - عروقی و بیماران مبتلا به گلوکوم یک شباهت از نظر دستگاه محاسبه‌گر وضعیت بیماری وجود دارد. بدین ‌صورت که دستگاه محاسبه‌گر به ما می‌گوید که میزان پیشرفت بیماری در آینده چگونه است. در بیماری‌های قلبی هم، چنین دستگاه‌هایی ابداع شده که می‌تواند پیش‌بینی کند در آینده چه پیش می‌آید و بر آن اساس توصیه‌های لازم به بیماران صورت می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha