نماینده سازمان جهانی بهداشت درایران گفت: درزمان حاضر هیچ مشکلی در زمینه آنفلوآنزای پرندگان (مرغی ) در ایران وجود ندارد.

به گزارش سلامت نیوز ، آمبرو جیو ماننتی در نشست سالانه نمایندگان کارگزاریهای تخصصی صندوق های سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران با خبرنگاران اظهارداشت:‌در زمان حاضر در رابطه با آنفلوآنزای پرندگان همکاری های خوبی با وزارت جهاد کشاورزی و بهداشت داریم .
ماننتی همچنین با بیان اینکه در گذشته نیز سازمان جهانی بهداشت در رابطه با آنفلوآنزای پرندگان با دولت برنامه هایی را اجرا کرده ، به ایجاد کارگاه های منطقه ای برای ایجاد سیاست های مشترک در کشورهای منطقه در رابطه با این بیماری اشاره کرد .
وی همچنین در خصوص وضعیت بهداشتی و شاخص های بهداشتی ایران نیز اظهارداشت:‌ جمهوری اسلامی ایران در رابطه با این شاخص ها ، در مقایسه با کشورهای همسایه و منطقه از وضعیت خوبی برخوردار است که عمدتا به میزان توسعه یافتگی، نظام بهداشتی نسبتا خوب و پوشش گسترده شبکه بهداشتی این کشور باز می گردد.
نماینده سازمان جهانی بهداشت در بخش دیگری از سخنانش به همکاری و کمک این سازمان با دولت در زمینه ارایه هر چه بهتر خدمات بهداشتی به مردم و ایجاد نظام شبکه خدمات موثر تر و کارآمدتر ، اشاره کرد .
وی گفت:‌این سازمان همچنین به وزارت بهداشت کمک می کند تا در هنگام وقوع بلایا آمادگی خود را افزایش دهد که این قبیل کمک ها بیشتر در قالب ظرفیت سازی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha