معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشكی گفت: 112 میلیون یورو برای تامین تجهیزات آموزشی و پژوهشی دانشگاه های علوم پزشكی كشور اختصاص یافت.

دكتر رحمت الله حافظی،چهارشنبه درآیین افتتاح كنگره طب فیزیكی،توانبخشی و الكترو دیاگنوز ایران در شیراز افزود:همچنین 120میلیون دلار برای تامین تجهیزات پزشكی مراكز آموزشی و درمانی دانشگاه ها اختصاص یافته است.
وی اظهار داشت: اعتبارات جاری دانشگاه های علوم پزشكی سراسر كشور در سه سال اخیر از افزایش خوبی برخوردار بوده است.
وی ادامه داد: این اعتبار در سال 84، 340 میلیارد ریال بود هم اكنون به یك هزار و 230 میلیارد ریال رسیده است.
حافظی اضافه كرد: پایگاههای اورژانس كشور در سال 84 حدود 650 پایگاه بوده و هم اكنون به یك هزار و 650 پایگاه رسیده است.
وی گفت: در این مدت یك هزار و 400 دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس افزوده شده و یك هزار و 200 دستگاه آمبولانس دیگر نیز به زودی به مجموعه افزوده خواهد شد.
معاون وزیر بهداشت گفت: در سه سال اخیر 42 هزار و 800 نفر نیروی كار جدید در مجموعه وزارت بهداشت استخدام شده اند.
وی افزود: درآمد اختصاصی دانشگاههای علوم پزشكی كشور در سه سال 81 تا 83 ، 6/18 هزار میلیارد ریال بوده و در سه سال 84 تا 86 این میزان به 29 هزار میلیارد ریال رسیده است.
حافظی بیان كرد: تعداد مقالات علمی ارائه شده دانشگاههای علوم پزشكی سراسر كشور در سال 1996 ، چهار صدم درصد مقالات ارائه شده بوده است كه این میزان در سال 86 به نیم درصد مقالات ارتقا یافت.
وی گفت: در سال گذشته هشت هزار و 100 مقاله علمی پژوهشی مطرح شد كه سه هزار و 300 مقاله در سطح ISI به ثبت رسید.
همچنین رییس دانشگاه علوم پزشكی شیراز در این همایش گفت: مسوولان باید در ایجاد مراكز جامع توانبخشی دانشگاه ها را یاری دهند.
دكتر محمد هادی ایمانیه افزود: ایجاد این مراكز در درمان های متمركز ، همكاری تیم های مختلف پزشكی و ارتقای بخش های مختلف درمانی اثرگذار است.
وی اظهار داشت: این مراكز در كشورهای دیگر دنیا ایجاد شده و تجربه مفیدی در درمان ها بدست آمده است.
وی ادامه داد: مسوولان می توانند باحمایت جدی از طرح ایجاد این مراكز دادگاه های علوم پزشكی سراسر كشور را در ایجاد این مراكز یاری دهند.
ایمانیه گفت:روند رو به گسترش ایجاد امكانات، تجهیزات و فضاهای درمانی و بیمارستانی در چند سال اخیر نوید دستیابی به ارتقای بهبود وضعیت بهداشتی و درمانی در كشور را درپی دارد.
همچنین دراین آیین رییس كنگره طب فیزیكی،توانبخشی و دیاگنوز ایران اظهار داشت: درطب فیزیكی و توانبخشی بیماریهای عضلانی و اسكلتی بویژه دردهای حاد و مزمنی كه بیماران با آنها درگیر هستند، مدنظراست.
دكتر محمدرضا عماد گفت:با فراخوان سراسری، 268 مقاله به دبیرخانه كنگره ارسال شدكه 180 مقاله از این میان پذیرفته شد كه 75 مقاله بصورت سخنرانی و بقیه بصورت پوستر است.
وی اضافه كرد: این مقالات بر محور بیماریهای عضلانی،اسكلتی،اعصاب محیطی و مركزی، تازه های توانبخشی، ( معلولیتها، ارتوپدی، قلب و ریه ) است.
وی ادامه داد: همچنین همزمان با برگزاری كنگره نمایشگاه تجهیزات پزشكی كشور با حضور شركت های ایرانی و خارجی در سالن جنب تالار سینا و صدرا برپا خواهد شد.
عماد اظهار داشت: در این كنگره كارگاه های آموزشی طب سوزنی، توانبخشی قلب، تزریق بوتكس و روشهای درمان درد در مطب با حضور صاحبنظران دانشگاه های آمریكا و هنگ كنگ برگزار می شود.
یازدهمین كنگره سراسری طب فیزیكی ، توانبخشی و الكترو دیاگنوز ایران از یكم تا سوم آبان ماه در شیراز ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha