یک عضو هیات علمی دانشگاه تهران روز چهارشنبه در همایش یک روزه اختلالات عملکرد جنسی در مردان و زنان، گفت:حدود 30 تا 40 درصد مردان بین 50 تا60سال، اختلالات جنسی دارند.

دکتر امید پویان درجمع صدها نفراز کارشناسان مامایی در سالن اجتماعات شهید غرضی بیمارستان میلاد تهران، افزود: حدود 45 درصد افراد بالای 60 سال کشور نیز دچار ناتوانی جنسی هستند.
وی در گفت و گو با ایرنا در باره علت بروز اختلالات جنسی در مردان،گفت: مشکل عروقی از مهمترین عوامل اختلالات جنسی در افراد محسوب می شود که این مشکل می تواند در بیماران دیابتی بروز کند.
وی افزود: مصرف مواد مخدر(معتادها)، افراد سیگاری و افراد چاق نیز در معرض ابتلا به اختلالات جنسی قرار دارند و آن ها برای جلوگیری از بروز این عوارض باید این عادت ها را ترک کنند.
پویان، علل هورمونی را از دیگر عوامل اختلالات جنسی ذکر کرد و گفت: اشکال در بیضه برخی ازمردان ( تستوسترون) و اشکال در غده هیپوتالاموس و هیپوفیز که در قائد مغز واقع شده از دیگر عوامل بروز اختلالات جنسی در مردان است.
وی ، مصرف داروهای مختلف از جمله اعصاب را در بروز اختلالات جنسی موثر دانست و گفت: اشکالات عصبی مثل تصادفات نیز باعث صدمات مغزی و نخاعی در فرد می شود که این مساله در کنار علت های روانی دیگر، در اختلالات جنسی افراد موثر است.
دکتر پویان، انجام حرکات ورزشی و تغذیه مناسب را مهمترین عوامل جلوگیری از بروز اختلالات جنسی ذکرکرد و گفت: ورزش باعث خون رسانی به اعضای مختلف بدن انسان می شود و این حرکات انسان را لاغر می کند و افراد لاغر نیز کمتر دچار اختلالات جنسی می شوند.
وی، دوری جستن از مصرف چربی ها و شیرینی جات و عدم مصرف دخانیات، را مورد تاکید قرارداد و گفت: داشتن آرامش و روان سالم که براثر ارتباطات فرد با جامعه و ارتباط سالم و آرام در خانواده، اجتماع و محل کار حاصل می شود، از جمله راه های پیشگیری از بروز اختلالات جنسی در افراد است.
دکتیرپویان با اشاره به اینکه فرد با انجام آزمایشات هورمونی و خونی یا بیوشیمیایی می تواند، علل اختلالات جنسی خود را دریابد، افزود:درمان دارویی، استفاده از داروهای مناسب مثل ویتامین و سیلوانا فیل و تادالافیل نیز برای رفع اختلالات جنسی موثر است.
وی درباره اختلالات جنسی در زنان گفت: اختلالات جنسی در زنان بیشتر ریشه های روانی دارد.
دکتر پویان همچنین گفت: مردم شهرهای بزرگ نسبت به شهرهای کوچک و روستاها دارای اختلالات جنسی بیشتری بوده و شلوغی و آلودگی هوا اختلالات جنسی افراد را افزایش می دهد.
دکتر "مهرداد افتخار" عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز به عنوان یکی دیگر از سخنران این همایش، علل جسمی را از عمده ترین عوامل اختلالات جنسی ذکر کرد و گفت: فشار خون بالا، دیابت، بیماری قلبی، مصرف سیگار و مصرف داروها از دیگر عوامل اختلالات جنسی در افراد است.
دکتر افتخار، اضطراب را در اختلالات جنسی موثر دانست وگفت: فرد در عین رابطه جنسی دائم نعوظ خود را چک می کند که این موضوع به بروز اختلالات جنسی فرد کمک می کند.
دکتر "کیوان راد خواه" از سخنران دیگر این همایش نیز گفت: اختلالات جنسی یکی از شایع ترین مشکلات خانواده ها است و باتوجه به اینکه خیلی از افراد این مشکل را دارند این همایش برای ماماها برگزار شده است.
وی افزود: مراجعه کنندگان معمولا برای رفع مشکل خود به ماماها مراجعه می کنند و آن ها مشاوران خوبی برای راهنمای بیماران یادشده هستند.
وی درباره آمار شمار مبتلایان به اختلال جنسی در کشور گفت: آمارهای موجود معمولا به استناد آمارهای خارج از کشور استخراج شده و اکنون آمار مستندی دراین خصوص وجود ندارد.
وی درعین حال گفت: 35درصد افراد بالای 50سال معمولا دارای اختلالات جنسی هستند اما نمی توان گفت که آن ها دارای ناتوانی کامل جنسی هستند. تحقیقات نشان می دهد که هرچه سن افراد بیشتر شود اختلالات جنسی در آن ها افزایش می یابد.
دراین همایش یک روزه دکتر محمدرضا نوروزی، دکتر شهریار کهن زاد، دکتر عفت السادات مرقاتی، دکتر مریم امامی، معصومه ابراهیمی توانی، بهزاد قربانی و دکتر مریم امامی در جلسات پرسش و پاسخ به سئوالات حاضران در باره اختلالات جنسی پاسخ دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha