دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
کد خبر: 131261

یک پزشک عمومی با اشاره به اینکه تامین رطوبت پوست و حفظ خاصیت ارتجاعی آن از فواید مهم روغن زیتون است، اظهار کرد: روغن کرچک نیز به علت خاصیت ضدالتهابی نقش مهمی در پاکسازی و درمان التهاب پوست ایفا می‌کند.

سلامت نیوز: یک پزشک عمومی با اشاره به اینکه تامین رطوبت پوست و حفظ خاصیت ارتجاعی آن از فواید مهم روغن زیتون است، اظهار کرد: روغن کرچک نیز به علت خاصیت ضدالتهابی نقش مهمی در پاکسازی و درمان التهاب پوست ایفا می‌کند.

دکتر فاطمه ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه استفاده از روغن‌های گیاهی نقش موثری در ایجاد شفافیت پوست و پیشگیری از چروک صورت دارد، گفت: ماساژ روغن یکی از روش‌های زیباسازی پوست است، اما به علت دیر جواب بودن درمان‌های گیاهی، لازم است که افراد صبر زیادی داشته باشند.

وی در خصوص ماساژ پوست تصریح کرد: احتمال تاثیر این روش در صورت مراجعه زود هنگام به پزشک و در سن‌های پایین‌تر بیشتر است.

ملکی اظهار کرد: روغن کرچک به علت خاصیت ضدالتهابی نقش مهمی در پاکسازی و درمان پوست ایفا می‌کند، اما بهتر است به علت طبیعت گرم این ماده در زمستان استفاده شود.

وی درخصوص نحوه ماساژ روغن‌های گیاهی یادآور شد: روغن‌های گیاهی باید حداقل 10 دقیقه بر روی پوست ماساژ داده شوند و پس از 3 تا 4 دقیقه بوسیله دستمال از پوست پاک شوند. استفاده از این روغن‌ها در هر سنی می‌تواند به شادابی و زیبایی پوست کمک کند.

این پزشک عمومی با اشاره به اینکه روغن زیتون نقش موثری بر جلوگیری از خشکی پوست دارد، خاطرنشان کرد: تامین رطوبت پوست و حفظ خاصیت ارتجاعی آن از فواید مهم روغن زیتون است که در بسیاری از روغن‌های شیمیایی نیز این روغن استفاده می‌شود.

ملکی با تاکید به اینکه افراد نباید بدون تجویز پزشک از روغن‌های گیاهی استفاده کنند، اظهار کرد: استفاده از این روغن‌ها بر اساس نوع پوست متفاوت است. بنابراین باید توسط پزشک تجویز تا از عوارض احتمالی آن‌ها جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: روغن آفتاب گردان نقش موثری بر التیام پوست دارد و این روغن برای افرادی که دچار اگزما، آکنه، التهاب و قرمزی هستند، بسیار موثر است.

ملکی در پایان با اشاره به اینکه روغن آفتابگردان سرشار از ویتامین E است، یادآورشد: این روغن به علت داشتن ویتامین E می‌تواند از بروز عوارض مضر اشعه ماوراء بنفش جلوگیری کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha