رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه در برخی از نقاط کشور دمای زمین بین یک تا 1.5 درجه گرم‌تر شده گفت: در صورتی که این افزایش دما به 2 درجه برسد تغییرات جبران‌ناپذیری رخ می‌دهد.

سلامت نیوز: رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه در برخی از نقاط کشور دمای زمین بین یک تا 1.5 درجه گرم‌تر شده گفت: در صورتی که این افزایش دما به 2 درجه برسد تغییرات جبران‌ناپذیری رخ می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر معصومه ابتکار پیش از ظهر دوشنبه در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری و معرفی پژوهشگران برتر سازمان محیط زیست با بیان این مطلب افزود: یکی از نتایج دخالت انسان در محیط زیست گرم شدن زمین است و تحقیقات جهانی نشان می‌دهد که در حال حاضر دمای زمین 0.85 سانتی‌گراد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه البته این روند افزایش دما در برخی نقاط زمین متفاوت است اظهار داشت: تحقیقات جهانی نشان می‌دهد فقط دو دهه برای مهار این روند فرصت داریم.

به گفته ابتکار دما در برخی از نقاط ایران بین یک تا 1.5 درجه گرم‌تر شده است.

رئیس سازمان محیط زیست در تلاش محققان جهانی مبنی بر جلوگیری از افزایش 2 درجه‌ای دمای کره زمین تصریح کرد: زیرا در غیر این صورت زمین دچار تغییراتی خواهد شد که جبران‌ناپذیر هستند.

رئیس سازمان محیط زیست نقش پژوهش و تحقیق را برای حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی ضروری دانست و افزود: رقم افزایش دما براساس این تحقیقات و با اطمینان 95 درصد مشخص شده که این نشان می‌دهد که برای حفظ محیط زیست و همه عرصه‌ها بایستی از کارهای پژوهشی و تحقیقاتی کمک گرفت.

ابتکار با اشاره به اینکه در حال حاضر حضور 3 هزار پژوهشگر در رشته‌های محیط زیست، هواشناسی، زمین‌شناسی، اقلیم و دیگر رشته‌های مرتبط دور هم جمع شده‌اند تا به این نتیجه برسند که زمین در حال گرم شدن است تاکید کرد: این مطالعات با جمع‌آوری اطلاعات و نمونه‌گیری دقیق از عمق یخ‌های قطبی، دریاها و لایه‌های مختلف زمین انجام شده است.

وی افزود: پس از جمع‌آوری این داده‌ها دانشمندان در عرصه‌های مختلف آنها را مورد آنالیز و تجزیه و تحلیل قرار داده و آنها را به دیتاهای قابل مقایسه با دیگر داده‌ها تبدیل کرده و در نهایت فرضیه گرم شدن زمین به علت دخالت‌های انسان در محیط زیست شکل گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha