عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر اینکه آلودگی هوا آسیب های تنفسی قشر کودکان، سالمندان و زنان باردار را تشدید می کند، گفت: طرح جامع کاهش آلودگی هوا راکد است و نیاز به بازنگری دارد.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر اینکه آلودگی هوا آسیب های تنفسی قشر کودکان، سالمندان و زنان باردار را تشدید می کند، گفت: طرح جامع کاهش آلودگی هوا راکد است و نیاز به بازنگری دارد.

حمید رضا عزیزی فارسانی در گفت و گو با پانا، با اشاره به موضوع آلودگی و وارونگی هوا در نیمه دوم سال اظهار داشت: آلودگی هوا با توجه به بارش های باران در پاییز بهتر می شود، اما اقدام جدی برای کاهش آلودگی هوا خاصی صورت نگرفته و ما هنوز شاهد آلودگی هستیم.

وی با اشاره به بیماری های متأثر از آلودگی هوا گفت: آسیب های تنفسی برای اقشار خاصی مثل کودکان، سالمندان، افراد حساس و زنان باردار تشدید می شود و در این راستا مسئولان باید از تولید و وارد کردن سوخت غیر استاندارد تمهیدات لازم را برای بهبود کیفیت هوا بیاندیشند.

عزیزی فارسانی با بیان اینکه شهروندان سهم مهمی در کاهش آلودگی هوا دارند، خاطرنشان کرد: یکی از کمک هایی که شهروندان در کاهش میزان آلودگی هوا می توانند داشته باشند، استفاده کمتر از وسایل نقلیه شخصی است، ضمن اینکه مسئولان نیز باید زیرساخت های حمل و نقل عمومی را افزایش دهند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی در کمسیون بهداشت مجلس برای کاهش آلودگی هوا انجام شده، بیان داشت: جلسات متعددی برای این منظور با حضور مسئولان تشکیل شده و ما با جدیت پیگیر معضلات آلودگی هوا هستیم چرا که معتقدیم اثراتی منفی بر سلامت افراد جامعه دارد.

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس درخصوص طرح جامع کاهش آلودگی هوا نیز گفت: متأسفانه هنوز این طرح مطرح نشده و البته نیاز به بازنگری دارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha