رییس انجمن سرطان ایران نسبت به افزایش موارد ابتلا به سرطان در ایران هشدار داد و گفت: پیش بینی می شود که در دو سه دهه آینده سرطان در کشور به صورت اپیدمی در آید.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر عبدالله فضل علیزاده در چهارمین همایش انجمن سرطان ایران افزود: در هر سال میزان بروز سرطان به دلیل وجود راه های درمانی نوین در جهان دو درصد کاهش می یابد.
وی ادامه داد: از سال 1992 مرگ ناشی از سرطان به مدت 70 سال روند رو به رشدی داشته است اما از سال 1997 رو به کاهش گذاشته است.
رییس انجمن سرطان ایران با اشاره به افزایش سن بقای بیماران در جهان تصریح کرد: در سال 2002 ، 11 میلیون مورد جدید سرطان در جهان کشف شد و با توجه به برآوردها هفت میلیون مرگ ناشی از آن نیز تخمین زده می شود.
وی ادامه داد: از مرگ و میر ناشی از سرطان 45 درصد در آسیا ، 26 درصد در اروپا ، 14 درصد در آمریکای شمالی، 1/7 درصد در آمریکای جنوبی و مرکزی، شش درصد در آفریقا و یک درصد در استرالیا مشاهده شده است.
دکتر فضل علیزاده بر پیشگیری، غربالگری و درمان به موقع انواع سرطان ها تاکید کرد و هدف انجمن را افزایش سطح آگاهی مردم برای جلوگیری از پیش زمینه های سرطان عنوان کرد.
وی افزود: همکاری با سازمان های دولتی و غیر دولتی، مشارکت در امور تحقیقاتی، جلب همکاری و پشتیبانی دولتمردان در پیشبرد اهداف انجمن ضروری بوده و علاوه بر نظارت وزارت بهداشت همه دانشگاه های علوم پزشکی، مراکز تشخیص و درمانی دولتی و خصوصی و انجمن ها برای کاهش عوامل سرطان در کشور باید فعال شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha