دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴
کد خبر: 131299

نتایج مطالعات محققان دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد نشان می دهد که کمبود منیزیم باعث بروز پوکی استخوان، دیابت، سندرم متابولیک و بیماری های قلبی عروقی می شود.

سلامت نیوز: نتایج مطالعات محققان دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد نشان می دهد که کمبود منیزیم باعث بروز پوکی استخوان، دیابت، سندرم متابولیک و بیماری های قلبی عروقی می شود.

به گزارش ایرنا از اسوشیتدپرس، منیزیم یکی از هفت ماده معدنی ضروری بدن است. بدن انسان شامل 20 تا 28 میلی گرم منیزیم است.بیش از 50 درصد منیزیم بدن، در سیستم اسکلتی ذخیره می شوند و مابقی در عضلات، بافت های نرم و مایعات بدن قرار دارند.

منیزیم نقش مهمی در واکنش آنزیمی از جمله متابولیسم مواد غذایی و سنتز اسیدهای چرب و پروتئین دارد؛ همچنین این ماده معدنی در انتقال عصبی-عضلانی و فعالیت و استراحت عضلات موثر است. کمبود منیزیم در جوامع مسن بسیار شایع است و یکی از مهمترین دلایل پوکی استخوان و بیماری های قلبی محسوب می شود.

**** بدن به چند میلی گرم منیزیم در روز نیاز دارد

-میزان نیاز بدن به منیزیم بسته به جنس و سن متفاوت است. کودکان 1 تا 8 سال به 80 تا 130 میلی گرم منیزیم در روز نیاز دارند. 240 میلی گرم در روز برای کودکان 9 تا 13 ساله توصیه شده است.

پس از چهارده سالگی این نیاز بنا به جنسیت متفاوت است. بدن مردان بیشتر از زنان به منیزیم نیاز دارد. به مردان بالای 14 سال توصیه می شود که روزانه بین 400 تا 420 میلی گرم منیزیم مصرف کنند؛ در حالیکه این میزان در زنان بالای 14 سال بین 320 تا 360 میلی گرم است.

**** منابع منیزیم

مکمل های منیزیم در تمام داروخانه ها وجود دارند ولی همواره توصیه می شود که این ماده معدنی به صورت طبیعی و همراه با مواد غذایی وارد بدن شود. برخی از مواد غذایی حاوی منیزیم عبارتند از :

-دانه آفتابرگردان

-بادام

-دانه کنجد

-گندم و انواع غلات

-شیرسویا

-لوبیا سفید و قهوه ای

-بلغور جوی دوسر

-کلم بروکلی

-اسفناج

-نخود

-شیر

-موز

-برنج قهوه ای

-میگو

-کره بادام زمینی

-نان

متخصصان تغذیه توصیه می کنند که از انواع مواد غذایی حاوی منیزیم استفاده شود و تمرکز روی یک منبع و مصرف بیش از اندازه آن صحیح نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha